י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

האברך בן 27 שהפך לאדמו"ר מבולוחוב • פרופיל

בגיל 27 התמנה רבי יוסף יעקב שנייבלג, בנו של האדמו"ר מבולוחוב זצ"ל, למלא את מקום אביו באדמו"רות • 'בחדרי חרדים' מגיש: פרופיל מיוחד ומרתק לדמותו

האדמו"ר שליט"א עם אביו האדמו"ר זצ"ל
האדמו"ר שליט"א עם אביו האדמו"ר זצ"ל

גם בחלומותיו השחורים ביותר, לא חלם האברך הצעיר הרב יוסף יעקב שנייבלג, בנו של האדמו"ר מבולוחוב זצ"ל - שנסתלק בפתאומיות אתמול (ב) בצהריים, לרשת את כס אביו באדמו"רות בגיל כזה.

במהלך מסע ההלוויה שהתקיימה בשעות הצהריים בסמוך לבית המדרש בולוחוב ברחוב ריב"ל בבית שמש, הכריז האדמו"ר מקאמרנא בית שמש כי הבן הרה"צ רבי יוסף יעקב שנייבלג ישמש כממשיך אביו באדמו"רות, והחתן הרה"צ רבי מרדכי דוד כהנא ישמש כרב בית המדרש.

ר' יוסף בן ה-27, המכונה בפי תושבי בית שמש ר' יוסלה, נולד בעיר צפת בי"ג אלול תשמ"ה, לאביו האדמו"ר רבי ישראל זצ"ל ולאמו הרבנית אסתר - בתו היחידה של האדמו"ר מנדבורנא צפת זצ"ל, שנסתלק לפני כ-13 שנה. האדמו"ר מבולוחוב זצ"ל ניהל את בית חמיו בהכנסת אורחים שאירחה אלפים ולמעשה היה מיועד להמשיך את החצר בעיר צפת.

בבחרותו למד ר' יוסל'ה בישיבה קטנה של חסידות בעלזא בתל-אביב, ובישיבה גדולה טשערנוביל שהייתה באות ימים בשיכון ה' בבני-ברק. לפני נישואיו למד ונבחן לתואר 'יורה יורה'.

אחד ממכריו שלמד עמו בישיבה מספר על בחור פיקח וחכם, עמקן שיורד לפרטי פרטים, כזה שהתחבב על שאר הבחורים, שחפצו תמיד לשהות במחיצתו.

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו - בתו של הרה"צ רבי יוסף לייב המבורגר, ממשפיעי מונסי, שגם לו קהילה גדולה בעיר רחובות, אליה הוא מגיע לעתים. לאחר נישואיו עבר לגור במונסי.

במונסי עשה חיל בלימודיו בכולל, ונמנה על מקורביו של הרה"צ רבי יהושע לייפער, נשיא מכון 'עוז והדר' המתגורר במונסי.

בחיי אביו היה לו לעזר בהקמת בית המדרש והקהילה בבית שמש, והתמסר לאביו בכל מאודו. רבים ממכריו טוענים בתוקף כי הוא מזכיר את דמותו של אביו ונוהג בהליכותיו - לגמול חסד עם כל אדם.

לחג הפסח האחרון הגיע לארץ כדי לשהות במחיצת אביו, ובשל סדרת הטיפולים שהחל אביו לעבור - נשאר כאן לצידו, עד פטירת האדמו"ר לדאבון לב.

לאחר השבעה צפוי האדמו"ר הטרי לעקור ממקום מגוריו במונסי ולעבור להתגורר במרכז החסידות בבית שמש, שם ימשיך לנהל את הקהילה שהתפתחה בחיי אביו ביד רמה.
בולחוב חסידים לוויה ממשיך בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד