ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

האדמו"ר מטשרנוביל נגד השבועונים: "מטמאים ואסורים"

מגזין 'בקהילה' פרסם פרופיל על האדמו"ר מטשרנוביל ועורר את זעמו • בהודעה שפרסם בבית מדרשו כתב: "אין חלקינו עם העיתונות - השבועונים אסורים במגע ובמשא ומטמאים"

האדמו"ר מטשרנוביל. צילום: יעקב נחומי
האדמו"ר מטשרנוביל. צילום: יעקב נחומי



לא קלים חייהם של עורכי השבועונים. בכל ערבי החגים, הם מנסים לתור אחר דמות חשובה בכותל המזרח של האדמו"רים, הרבנים והראשי ישיבות, ולהביא ראיון, שיחת חג או למצער דיוקן על הדמות ועל הקהילה בראשה הוא עומד.

עיתון 'בקהילה' פרסם כתבה של הרב יעקב ב. פרידמן, שברזומה שלו, נצברו עשרות 'ימי נוכחות' עם גדולי ישראל, והוא ערך פרופיל מקיף על דמותו של האדמו"ר מטשרנוביל, ושאב מאישיותו רעיונות ומוטיבים, לאורחות חיים ותוכחות מוסר, בדרכי התורה והחסידות.

חלפה יממה מאז שהעיתון הופיע בדוכנים והגיע לבתי המנויים, וזעמו של בית האדמו"ר מטשרנוביל, יצא על 'בקהילה' בגין הכתבה.

במודעה תוקפנית שפורסמה מטעם בית האדמו"ר, ונתלתה בבית המדרש של החסידות - שמאן דהוא הספיק גם להסיר אותה - מתפרסמת הבהרה מטעם האדמו"ר וזה לשונה:

"בעקבות המאמר שנתפרסם באחד השבועונים האסורים, הורה כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א להודיע לקהל אנ"ש דברים אלו: ידוע מאז וכבר דיברנו כמה וכמה פעמים, על שאין חלקינו עם העיתונות בכללותה בשום קשר שהוא, וההתעסקות והקריאה בהם מפריעה ללימוד התורה ולמידות טובות".

כאן האדמו"ר הולך צעד אחד קדימה ותוקף את השבועונים כקולקטיב: "אמנם צריך להבהיר, כי השבועונים דוגמת אלו שפרסמו מאמר אודותינו בשבוע זה, הינם אסורים במגע ובמשא ומטמאים ביותר את כל הקורא בהם, ונאסרו כבר על ידי גדולי ישראל ואל יהיה חלק – אפילו יחיד מאנ"ש בשייכות עם עיתונות אלו".
טשרנוביל חסידות פרופיל בקהילה עיתונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד