י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"הדרן עלך מסכת עירובין" - קראו האלפים • גלריה

אלפי לומדי הדף היומי השתתפו במעמד לסיום מסכת עירובין בבנייני האומה • בתום האירוע פיזר קנאי פשקווילים נגד הגראי"ל - הוא הוכה ופונה לבית החולים תחת אבטחה

"הדרן עלך מסכת עירובין" - קראו האלפים • גלריה



בבניני האומה בירושלים, הסתיים הערב (א), אירוע לסיום מסכת עירובין, שנערך לעילוי נשמת הגרי"ש אלישיב זצ"ל, על ידי הארגונים 'דרשו' ו'תודעה'.

האירוע נפתח בתפילת מעריב על ידי הגאון רבי ברוך נויברט מראשי ישיבת נתיבות החכמה, שניגש לפני התיבה - לעילוי נשמת אביו הגאון רבי יהושע ישעיה נויברט זצ"ל.

ראשון הדוברים היה הגר"י אפרתי, שנשא דברים לזכר הגרי"ש אלישיב זצ"ל.

לאחר דבריו נשא דברים בשם עיריית ירושלים, גבריאל שטאובר, מנהל המחלקה לתרבות תורנית בעיר שציין את הכינוס והרבצת התורה בירושלים.

הגאון רבי משה צדקה, ראש ישיבת פורת יוסף המשיך בהתרגשות רבה, בהקדשת 'מי שברך' ללומדים ובירכם בברכת הכהנים.

הגאון רבי אשר וייס, גאב"ד דרכי תורה, נשא דברים ואמר כי הוא מרגיש שליח ציבור של רבבות שסיימו את מסכת עירובין ומתחילים את מסכת פסחים. "התורה אוהבת את אוהביה, ועמלה למען עמליה, התורה היא לא רק קלף ודיו. היא איננה רק מילים ותיבות. יש לה נפש", אמר.

"הדור הזה ראה את מרן הגרי"ש אלישיב", הוסיף, "איך הוא היה קשור בנפש התורה. ונפש התורה היתה קשורה בו. זכותו תגן עלינו.

לאחר מכן סיים הגר"א וייס את המסכת כשהקהל כולו משתתף בסיום, וקרא "הדרן עלך ודעתן עלך מסכת עירובין".

עוד ינובון בשיבה

הרב דוד הופשטטר, העומד בראש ארגון דרשו דיבר על מעלת סיום המסכת, וציין את החשיבות של קירוב ואחדות לבבות בין איש לרעהו. "יש רשעים שרוצים להתנכל לעולם התורה. צריך לחשוב אולי בעטיינו באה הרעה הזו. אולי בגלל שאנחנו לא מכבדים מספיק את התורה. שיש כזו שנאה צריך לפשפש אולי אצלנו, בציבור יראי ה' אין מספיק שלום. שרואים כזה שנאה", אמר.

גדולי ישראל נכנסו בשעה 22:00 בערך, ביניהם: הגראי"ל שטיינמן, הגרב"מ אזרחי, הגר"ש אויערבך, הגר"א פינקל, הגר"מ גרוס, הגר"ע אויערבך, הגר"מ אלישיב והגר"ד כהן. כן הגיעו האדמו"רים מצאנז, ביאלא, מודז'יץ, ולעלוב.

הגר"ש כהן ראש ישיבת פורת יוסף, בירך את הנאספים ועמד בדבריו על זכותם של רבבות הלומדים. הגר"ש אוירבעך עמד בדבריו על הצורך הקיומי לעשות אירועים לכבוד התורה. כן נשאו דברי ברכה, האדמו"ר מצאנז והגר"א פינקל ראש ישיבת מיר-ברכפלד.

לקול בשירת "עוד ינובון בשיבה" – החל לשאת דברים הגראי"ל שטיינמן שאמר: "בגשמיות על האדם לאכול ולשתות למען עצמו, לא ייתכן שאדם יאכל בשביל השני או ישתה בשביל השני.

"ברוחניות החוקים אחרים, אדם יכול להוציא את השני בברכה, בתורה שהיא חיונית כאוויר, ניתן להיות זבולון וכך לזכות בתורה. בלי תורה אין קיום לעולם והקב"ה עשה שאחד יכול ללמוד והשני יחזיק אותו. ולכן צריך לדעת שכל החיים של האדם הוא תורה, אין כלל ישראל ואין עולם בלי תורה".

האירוע הסתיים באקורד צורם: קנאי פיזר פשקרווילים שמתחו ביקורת על הגראי"ל. הנוכחים הפליאו בו מכות והיכו אותו באלימות רבה. הוא נחלץ באמצעות כוח משטרה ופונה לבית החולים.









הגראי''ל גמרא דף היומי גר''ש אוירבאך קנאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד