י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מיתוג עסקי לשוק החרדי • טיפים למשווק החילוני

מהם צרכיו הייחודיים של הלקוח החרדי? • האם הציבור החרדי ישלם עבור מותג איכותי שיענה על צרכיו? • תשעה טיפים למשווק החילוני: כך תגיע לקהל יעד חרדי

פרסומת בבני ברק. צילום: עוזי ברק
פרסומת בבני ברק. צילום: עוזי ברק

בעיקרון, השוק החרדי אינו שונה משוק צרכנים אחרים, אבל יש לו מאפיינים ייחודיים שונים, אשר ידיעתם היא תנאי הכרחי למיצוי הפוטנציאל השיווקי בו. תהליך של יציאת חרדים לעבודה והשתלבות בשוק התעסוקות השונות פותח בפניהם לא רק אופק תעסוקתי חדש אלא עולם מושגים, אשר שיווק ומיתוג עסקי מהווים חלק בלתי נפרד ממנו.

על מנת להצליח במיתוג בשוק החרדי יש ללמוד את ועל הצרכים הייחודיים שלהם, על עולם התוכן והרגש, אל דפוסי הצריכה, על מגמות שונות ועוד.

מודעות הולכת וגוברת של צעירי המגזר החרדי לאופנות שונות בתחום האופנה, עיצוב הבית, מזון ועוד הופכים אותם לקהל צרכנים שניתן לשווק לו מוצרים ושירותים רבים.

על מנת להצליח במיתוג לשוק החרדי רצוי ומומלץ לאמץ גישה, אשר לפיה קהל היעד מונע על ידי צרכים המניעים לקוחות פוטנציאליים מכל מגזר שהוא.

1. חלק מהותי ממיתוג העסק הוא הצטיירותו בעיני לקוחות פוטנציאליים כמי שמציע להם מבצעים, הטבות והנחות, מבלי שייגרע מאיכות המוצר או השירות. המגזר החרדי מעריך איכות וצורך מוצרים איכותיים שיאריכו ימים. יש בכך שיקול כלכלי פשוט.

2. מיתוג בכלל לוקח זמן ובמגזר החרדי, אשר הכול בו מתבצע באטיות, בפרט. על מנת להצליח למתג את המוצר שלכם רצוי ומומלץ לשכור את שירותיו של אסטרטג שיווקי מהמגזר, אשר מכיר את אורחות הציבור החרדי ואת דפוסי הצריכה שלו.

3. חלק מרכזי ומהותי ממיתוג מוצר הוא שיווקו לציבור כמוצר שיקל על החיים וישפר את איכותם; שהתועלת הרבה הגלומה בו תצדיק את עלותו.

4. על מנת להצליח למתג מוצר במגזר החרדי יש לגרוע מעל ערוצי הפרסום והשיווק שלו כל אזכור או רמז לנשיות חושפנית בכלל ולמיניות בפרט.

5. השוק החרדי הוא שוק גדול מאוד. יותרה מאשר מגזרים אחרים חשוב לציבור להרגיש כי בעלי העסקים הפונים אליו מכבדים אותו. לפני מיתוג המוצר חשוב לחשוב היטב האם הוא תואם את ערכי המגזר ואת אורח חייהם של אנשיו.

6. המגזר החרדי ישקיע כסף במותג, אם יזהה אותו ככזה שעונה על צרכיו.

7. לצרכן החרדי, כמו כל צרכן, חשוב לדעת שהוא רוכש מותג שיש לו יתרון יחסי על המתחרים ושנותן לו תמורה מלאה על כספו.

8. מיתוג מוצר המחייב פיקוח של גוף המעניק כשרות מצריך עבודת שטח ובדיקת רמת הכשרות הנדרשת. רמת כשרות נדרשת ומספקת היא תנאי הכרחי לכניסת מוצר לבית חרדי.

9. מיתוג למגזר החרדי מחייב שימוש מושכל באמצעי התקשורת מאחר שרוב אנשיו אינם צופים בטלוויזיה ואינם גולשים באינטרנט חשוב לפרסם את המוצר באמצעי תקשורת נגישים- רדיו (תחנות ייעודיות וייחודיות לחרדים), עיתונים, עלוני בית כנסת ועוד.

אתם מוזמנים ליצור קשר עם חברה המספקת שירות של מיתוג עסקי לחברות שונות , לרבות למגזר הדתי בכלל והחרדי בפרט. מיתוג עסקי שיישמרו בו התפיסה והקו האחידים והברורים יאפשרו להחדיר ולהרחיב את המוצר בקרב קהל היעד הפוטנציאלי שלו.

רעיון ברור, מסר בהיר ועיצוב איכותי ויוקרתי של המוצר עצמו ושל החומר הפרסומי על אודותיו יחדדו את המיתוג ויהפכו את הקנייה לחוויה.
מיתוג עסקי חרדים לקוחות מבצעים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד