י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

האדמו"ר מויזנ'יץ נגד 'המוסרים' לשלטונות

האדמו"ר מויז'ניץ נשא בסעודה שלישית דברים חריפים נגד אברכים החשודים ב'מסירה' • יצא גם נגד 'הליכה לערכאות' • ומדוע בבעלזא שרפו יהודי בתנור של אפיית המצות?

האדמו"ר מויזנ'יץ צילום ארכיון: שוקי לרר
האדמו"ר מויזנ'יץ צילום ארכיון: שוקי לרר

האדמו"ר מויז'ניץ נשא במהלך סעודה שלישית בהיכל הגדול בקרית ויז'ניץ בבני-ברק דברים חריפים נגד אברכים מהחסידות, החשודים במסירה לשלטונות.

האדמו"ר דיבר על פרשת השבוע ואמר כי בכל דבר צריך לשמוע בקןל בית דין. "היום יש החלטה שבית דין לא יוכל להוציא כתב סירוב. מי היה מאמין שנגיע למצב הזה?".

בהמשך הקריא האדמו"ר מתוך ספרו של בעל ה'אמרי חיים' זצ"ל, שמרחיב על 'המוסרים' - והקריא שני מכתבים.

לאחר מכן פתח האדמו"ר בניגוני שמחה ופארשפיל לרגל השמחה בחצרות ויז'ניץ, וזימן על
הכוס.

לפני הבדלה המשיך האדמו"ר לשאת דברים נגד המוסרים, ועורר על נזקי שכנים. "כאשר שכן אחד מוסיף על הבניה, מיד הולכים למסור לשלטונות על כך. באם אכן יש בעיות בעניין זה, יש לפנות אל בית הדין. אסור ללכת לערכאות בשום אופן ומצב", אמר האדמו"ר.

גם אחרי שירת 'המבדיל' קרא האדמו"ר להרה"ח רבי חיים משה הורוביץ, וביקשו לספר מה ששמע מהאדמו"ר בעל המקור ברוך זצ"ל, שסיפר כי בעת שהיה בבעלזא בשנה ראשונה, ראה איך שלפני אפיית המצות בערב פסח הכניסו יהודי עם זקן לבן לתנור ושרפוהו. לשאלתו: מה זה? - אמרו לו שהוא היה מוסר גדול, ובפקודת הרבנים שרפו אותו בתנור בזמן נשגב זה, בכדי להראות לציבור את גודל החטא.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי דבריו של האדמו"ר כוונו כנגד אותם חסידים שילדיהם לא התקבלו למוסדות החסידות, והללו איימו במסירה לשלטונות, כמו על שני מקרים בהם לא צייתו לבית דין.
ויז'ניץ מוסרים סעודה שלישית ניגונים בית דין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד