י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ת"ת 'בית רבן' שהצטרף לממלכתי-חרדי - חזר בו

חשיפה • ת"ת 'בית רבן' - המוסד הראשון שהצטרף למסגרת החינוך הממלכתי-חרדי של משרד החינוך - חזר בו ושב ל'מוכר שאינו רשמי' • הסיבה: לחץ של ההורים

צילום אילוסטרציה: פלאש90
צילום אילוסטרציה: פלאש90



פתיחת זרם החינוך הממלכתי-חרדי בתחילת שנת הלימודים הנוכחית, והפיתויים וההבטחות הרבות שהציע משרד החינוך למוסדות שייצטרפו למסגרת החדשה - גרמו לתלמוד-תורה 'בית רבן' בירושלים להתפתות ולהצטרף.

בתחילת השבוע חשפנו כאן באתר ב'בחדרי חרדים' מסמך בן 10 עמודים, עליו אמורה לחתום הנהלת כל מוסד שיחליט לנטוש את מערכת החינוך העצמאית או המוכר שאינו רשמי ולהצטרף לממלכתי-חרדי.

מתברר, כי בעקבות לחץ ההורים, ואולי גם בשל לחץ התקשורתי, החליטו מנהלי בית הספר לנטוש את הרעיון ולחזור למסגרת המקורית בה היה המוסד עד לשנה האחרונה – מוכר שאינו רשמי.

בכך קרסה, למעשה, התכנית של משרד החינוך להקים את המסגרת החדשה.

על פי התכנית הראשונית, המוסד היה אמור לפעול בשנה הקרובה במתכונת מלאה של בית-ספר ממלכתי-חרדי, הכפוף להוראות משרד החינוך בכל הנוגע לתכני הלימוד. בתמורה היה אמור לזכות בהטבות כספיות מפליגות - וכמובן במבנה מסודר ותקני.

לפני מספר שבועות פורסם מכתבו של הגר"ח קניבסקי תחת הכותרת 'דעת תורה', בו כתב: "כתב הרמב"ם בהלכות תלמוד תורה, קטן אביו חייב ללמדו תורה שנאמר ולמדתם אותם את בניכם לדבר בם, ובשו"ע מצות עשה על האיש ללמד את בנו תורה, והדבר פשוט שאין אדם יוצא ידי חובת מצוה זו אלא בדרך שנמסרה מדור דור. ומה שיש כהיום תלמודי תורה ששינו להוסיף לימודים זרים ועוד שינויים, הנה חובה על כל אב בכל עיר ועיר, החרד לבניו, להרחיק מהם, ויקויים בו וכל בניך לימודי ד' ורב שלום בניך".

עוד בנושא:

מסמך: חוזה ההתקשרות עם הרשת החרדית-ממלכתית
בית רבן תלמוד תורה ממלכתי חרדי מוכר שאינו רשמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד