י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

החסידים בכו ותרמו למשפחת ויזל 40,000 דולר

במהלך שמחת דזיקוב-ויז'ניץ, אמר האדמו"ר: "אנו קרובים למקרה" • המחותן רבי מיילך בידרמן גייס כ-40 אלף דולר • האדמו"ר מויז'ניץ: "כל הקרוי ויז'ניצא חסיד חייב לסייע"

רבי מיילך בידרמן בחתונה. צילום: משה גולדשטיין
רבי מיילך בידרמן בחתונה. צילום: משה גולדשטיין



במהלך שמחת 'שבת שבע ברכות' של חסידות דז'יקוב-ויז'ניץ ביישוב מירון, לרגל חתונת בנו של האדמו"ר מדז'יקוב-ויז'ניץ עם בתו של המשפיע החסידי רבי מיילך בידרמן, גוייסו רבבות דולרים לטובת קרן משפחת ויזל. האברך הרב יוסף ויזל ז"ל, שנהרג בתאונת-דרכים ביום חמישי, נמנה על חסידי החצר.

בליל שבת האדמו"ר ערך 'טיש' עם קהל חסידיו, כשמחותנו - המשפיע רבי מיילך בידרמן, עורך גם הוא 'טיש' עם מאות ממעריציו, עד לפנות בוקר.

בסעודה שלישית שערך האדמו"ר מדז'יקוב-ויז'ניץ עם קהל חסידיו, התייחס האדמו"ר לטרגדיה, וקרא לחסידיו לתרום כסף לעזרת המשפחה. "אנו קרובים למקרה, יותר מכל אחד", אמר האדמו"ר לחסידים הכאובים, "וחובה עלינו לגייס כפול ומכופל יותר מכל אחד אחר".

עם סיום השבת, התפרסו החסידים בכניסה לציון הרשב"י והחתימו אנשים על הוראות קבע למען המשפחה.

גם המחותן רבי מיילך בידרמן גייס במהלך השבת למעלה מ-40 אלף דולר לסיוע למשפחה. במחיצתו של רבי מיילך שהו גבירים נכבדים ושני עסקנים שנרתמו למען המקרה הקשה.

גם האדמו"ר מויז'ניץ התייחס לטרגדיה במהלך סעודה השלישית ואמר: ”אקווה אשר כל איש אשר בשם 'ויז'ניצא חסיד' יקרא. יקח חלק במגבית דחופה זאת. המנוח ז"ל היה יהודי ירא ושלם. עבד את קונו כל השנים מתוך נסיונות ומתוך הדחק, אולם לא התייאש אף פעם. חייבים לעמוד איתן לימין האלמנה וילדיה היתומים לכל הפחות בסכום שנקבע, וכל המוסיף הרי זה משובח”.

במהלך מסע הלוויה ביום חמישי, הכריז המשב"ק לבית ויז'ניץ, הרה"ח רבי הערשיל כץ, שכל מי שיתרום 500 דולר למען המשפחה יוזכר אצל האדמו"ר בראש השנה והוא יתפלל עבורו.

עוד בנושא:

מי גייס את הכסף לרכישת קבר עבור הרב יוסף ויזל ז"ל?
הרב טויסיג ספד: "אתה קורבן ציבור"• צפו בתיעוד כואב
ההרוג בתאונה: הרב יוסף ויזל ז"ל • רעייתו נחתה • ההלוויה ב-20:00
טרגדיה בדרך מהחתונה • האב נהרג, האם בציריך - הילדים הפצועים בבית החולים
רק הכיפה נותרה על המושב • תיעוד מזעזע

דזיקוב בידרמן משפיע ויזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד