י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בסאטמר בטוחים: מופת של האדמו"ר הביא להולדת בת

האדמו"ר מסאטמר הבטיח לכל התורמים למקווה "ישועות למעלה מהטבע" • אחד התורמים זכה לבת, אחרי שנים ללא ילדים

מקווה. צילום אילוסטרציה
מקווה. צילום אילוסטרציה

הסיפור שלפנינו מתחיל אשתקד, במוצאי שבת פרשת יתרו תשע"ג: אלפי חסידי סאטמר, ישבו בדממה ושתו בצמא את דבריו של האדמו"ר מסאטמאר במעמד חנוכת הבית של מקווה טהרה בויליאמסבורג.

בין היתר, הדגיש האדמו"ר במשאו, כי במקווה ישנה סגולה מיוחדת, וכל המסייעים בהקמתה ובבניינה, זוכים לישועות ולרפואות באופן מוחשי. "רואים ישועות למעלה מדרך הטבע", שב האדמו"ר וחידד את הדברים.

בין הקהל, נכח יהודי בשם הרב יוסף צבי גראס, מחשובי חסידי סאטמאר בבורו פארק ונפשו מרה עליו. כבר חלפו 21 שנה מאז נישואיו של בנו יואל וזה טרם נפקד בפרי בטן. הטיפולים והסגולות, הברכות והקמיעות, שום דבר לא הועיל . הזוג לא זכה לזרע של קיימא עד כה.

לאחר שהאזין לדברים הנרגשים של האדמו"ר, ניתר מיודענו ממקומו ובליבו ניצתה התקווה. "שמא אם אתרום לזכותו של בני, יעזור ה' והוא יוושע?" חשב היהודי ועשה.

בתום המשא, עברו המוני החסידים בסך, לפני האדמו"ר, כדי לתרום עבור המקווה - שלמרות שכבר נחנך, טרם הושלמה בנייתו וגם ההוצאות הרבות טרם כוסו. גם הרב גראס נעמד בשורה , והמתין לרגע שיוכל להניח את תרומתו על השולחן ולזכות לברכתו של האדמו"ר.

"רבי", התייפח האיש ופרץ בבכי בעודו מניח תרומתו בסך 1800 דולר כמנין ח"י לפני האדמו"ר, "בני יואלי כבר ניסה הכל כדי לזכות לזרע של קיימא ולא הצליח עד כה". האדמו"ר ניחמו ופייסו: "עכשיו – בעקבות התרומה- תהיה לו ישועה". הבטיח.

ערב שבת האחרונה, פרשת וירא תשע"ד: על לוח המודעות בבית המדרש של חסידי סאטמר בויליאמסבורג מתנוססת מודעה: "הנני להזמין את הציבור לקידושא רבה לרגל הולדת בתי שתחיה". בהמשך, המקום והשעה בו יתקיים הקידוש. על החתום, ניחשתם נכונה. .יואל גראס בן הרה"ח רבי יוסף צבי גראס...

"עכשיו תהיה לך ישועה", נזכר גראס הישיש בהבטחת האדמו"ר. המאורע הכה גלים בכל רחבי העיר מטבע הדברים והגביר את המודעות לתרום לצרכי טהרת ישראל.
אדמו''ר סאטמר שבת מקווה בורו-פארק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד