ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

הפסק התהפך: יהודה גליק לא יוכל לעלות להר

שופט בית המשפט המחוזי הפך את הפסק, קיבל את עמדת המשטרה וקבע כי יהודה גליק לא יוכל לעלות להר

הפסק התהפך: יהודה גליק לא יוכל לעלות להר
פלאש 90


שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, כרמי מוסק, קיבל את ערעור המשטרה וקבע כי יהודה גליק שנורה על רקע עלייתו להר הבית, לא יוכל לעלות להר.

ההחלטה הפכה את החלטת השופטת מרים קסלסי מבית משפט השלום שקבע כי גליק יכול לעלות להר הבית אחת לחודש, תחת הגבלות: מועד הביקור ושעת הביקור ייקבעו באופן בלעדי על ידי המשטרה, וזו תודיע לגליק 24 שעות קודם לביקור על מועדו.

גליק ילווה באדם אחד בלבד נעדר עבר פלילי אשר יסייע לו, אם יזדקק לעזרה פיזית בהסעת כיסא גלגלים או תמיכה אחרת. כמו כן נאסר על גליק להחזיק טלפון חכם או מצלמה בעת הביקור, על מנת שלא יוכל להתגרות בציבור המוסלמי, כפי שנטען שעשה באירוע נשוא כתב האישום. בנוסף, נאסר עליו לקרוא כל קריאה בקול רם לעבר ציבור כלשהו.

בית המשפט עיכב את ההחלטה לאפשר לו לעלות להר הבית בתנאים שהוזכרו לעיל, בעקבות ערעור שהגישה המשטרה. זאת, בעקבות כך שתלוי ועומד כנגדו כתב אישום המייחס לו עבירה של תקיפה הגורמת חבלה של ממש בעת שסייר ברחבת הר הבית, "המתלוננת שהייתה בדרכה לצאת מהמקום (הר הבית א.ש.) נדחפה על ידי המשיב ונפלה ארצה. כתוצאה מכך נגרם למתלוננת שבר בידה".

גליק טען, כי מלכתחילה לא הייתה הצדקה להגבלה שהוטלה עליו. לטעמו, לא נובעת מצידו מסוכנות כלשהי או חשש למעשים אלימים. המסוכנות נובעת דווקא מצד קבוצות מוסלמיות קיצוניות, המנצלות את שהייתו בהר הבית כדי ליצור אירועים אלימים ומהומות. תפקידה של המשטרה היא למנוע התנהגות זו ולהגן עליו ולא ההיפך, ואין מקום למנוע ממנו להגיע להר הבית. בטח לא כאשר הוא קשור לכיסא גלגלים, שמסיר כל חשש למעשי אלימות או התגרות מצדו.

השופט כרמי מוסק צייון היום (ה') בדיון כי "המשיב אינו בגדר מבקר במן השורה במתחם הר הבית, אלא הוא מייחס לעצמו תפקידים של מי שאמור לפקח על עבודת המשטרה, לתעד את המעשה בהר הבית וכדומה.. דברים אלה כשלעצמם יכולים ללמד על חשש להתלקחות אירועי אלימות במידה שהמשיב יחזור וייכנס למתחם הר הבית טרם הסתיימו ההליכים בעניינו".

לסיכום, החליט השופט כי "המסוכנות והסכנה להתרחשות אירועים דומים לא חלפה, ומכאן שאין כל הצדקה לבטל או לשנות את התנאים שנקבעו בעבר, לפיו המשיב יורחק מהר הבית עד לתום ההליכים התלויים ועומדים כנגדו. לפיכך, ערר המבקשת – מתקבל, וערר המשיב – נדחה".

בקרב המוסלמים התקבלה הידיעה בצהלות ובסיפוק רב. המוסלמים מציינים שהטרור והאיומים, במיוחד אלו של קבוצות ההתנפלות האיסלמיות בהר הבית מתגלות כאפקטיבים ויעילים. דפי הפייסבוק איסלמיים שוב מלאים בדברי הסתה ואלימות בערבית ובעברית. אחת מהם מתייחסת לרוצח שהתנקש בחייו של גליק ומציינת בעקבות פסק הדין, ש"מועתז חיג'אזי לא מת".

עו"ד יצחק בם, סניגורו של יהודה גליק, התייחס לפסיקה ואמר "מצער שבית המשפט נותן רוח גבית למתפרעים מוסלמיים בהר הבית. התחושה היא שבית המשפט מחיל בהר הבית לא את החוק הישראלי המקדש את החופש, אלא את החוק הירדני שמפלה את היהודים בכל דבר אפשרי. מכל מקום יש בדעתנו לבקש רשות ערר מבית המשפט העליון".

זה כבר קרה: יהודה גליק מותקף בהר הבית
יהודה גליק הר הבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד