י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

היועץ המשפטי: לפצות את כנסיית הלחם והדגים

וינשטיין קבע כי יש לפצות את כנסיית 'הלחם והדגים' בכפר נחום, שהוצתה בתמוז תשע"ה - לפי חוק מס רכוש

כנסיית הלחם והדגים. צילום: משה שי
כנסיית הלחם והדגים. צילום: משה שי


היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, קבע היום (ב') לפצות את כנסיית 'הלחם והדגים' בכפר נחום, שהוצתה בחודש תמוז תשע"ה - לפי חוק מס רכוש.

לפני כשבועיים, הגישה הכנסייה בקשה לרשות המיסים ודרשה פיצויים על נזקי רכוש שנגרמו בהצתה, אולם הבקשה נדחתה, משם שההצתה בוצעה על רקע דתי ולא הסכסוך הישראלי־ערבי. אמיר כהן, ראש אגף ברשות המסים, כתב לאנשי הכנסייה: "לא שוכנעתי שמדובר בנזק שמקורו ב'מעשה אלימות' כהגדרתן בתקנות מס רכוש, קרי מעשה אלימות הנובע מהסכסוך הישראלי–ערבי".

אולם הם לא התייאשו, ופנו ליועמ"ש. התשובה התקבלה היום (ב'): "על דעת היועץ המשפטי לממשלה, עמדתי היא כי יש לפצות את הכנסייה בגין הנזקים שנגרמו לה כתוצאה מההצתה בהתאם להוראות מס רכוש" כתב עו"ד אבי ליכט, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה בהחלטה. עוד הוסיף, כי החוק מיועד לפצות על נזקים שנגרמו לרכוש, בין היתר, בשל "פעולות איבה אחרות נגד ישראל" או עקב מעשה אלימות שמטרתו פגיעה על רקע גזעני במסגרת הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

במסגרת הפרשה הוגשו שני כתבי אישום נגד פעילי הימין ינון ראובני (20) מאופקים ויהודה אסרף (19) מאלעד. משה חיים אורבך (24) מבני ברק, הואשם בחיבור המדריך 'מלכות הזדון', שנחשף במסגרת חקירת הצתת כנסיית הלחם והדגים.
כנסיה הצתה פיצוי וינשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד