י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הרכבת הקלה: תחנה הבאה בבני ברק

שינויים בהסדרי התנועה ממחר בלילה ברחוב ז'בוטינסקי, בעקבות הקמת תחנה עבור הרכבת הקלה • כל הפרטים

הרכבת הקלה: תחנה הבאה בבני ברק

בעקבות המשך עבודות פתיחת אתר עבודה של תחנת הרכבת הקלה 'בן גוריון', יחולו הסדרי תנועה חדשים בעיר בני ברק ורמת גן.

הלילה (ג') בין השעות 22:00 עד 05:00 בבוקר למחרת, צפויים להתבצע עבודות כביש ברחוב ז'בוטינסקי בני ברק, במקטע שבין רחוב רבי עקיבא במזרח לרחוב בן גוריון במערב, לטובת הקמת אתר עבודה של תחנת הרכבת הקלה 'בן גוריון'.

בעקבות העבודות צפויות חסימות ושינויי תנועה כדלקמן:

• בליל העבודות (22:00-05:00) תתבצע חסימה הרמטית של רחוב ז'בוטינסקי לשני הכיוונים במקטע שבין רחוב ר' ישראל אבוחצירא לרחוב בן גוריון. התנועה תופנה לדרכים חלופיות - רחוב אבוחצירא, בן גוריון ודרך ששת הימים.

• בליל העבודות (22:00-05:00) יתבצעו חסימות במספר רחובות פנימיים הסמוכים לאתר העבודה (כפי שניתן לראות במפה המצורפת). התנועה תופנה לדרכים חלופיות.

• בסיום ליל העבודות, יוותרו שני נתיבים לכל כיוון נסיעה, כאשר נתיב אחד לכל כיוון יוקצה לתחבורה ציבורית.

החל מסיום ליל העבודות ואילך, הפנייה שמאלה (לבאים מכיוון מזרח) מרחוב ז'בוטינסקי לרחוב בן גוריון תבוטל. במקומה תבוצע חלופה לפניית פרסה בהמשך ציר ז'בוטינסקי. כמו כן הפנייה שמאלה (לבאים מכיוון מערב) מרחוב ז'בוטינסקי לרחוב מצדה תבוטל.

בליל העבודות, שוטרי משטרת ישראל ופקחי תנועה של נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) יתפרסו בצמתים ובסמוך לאתר העבודות לצורך הכוונת התנועה. ההיערכות המשטרתית תימשך גם לאחר ליל העבודות כשהמטרה העיקרית היא לאפשר את ביצוען התקין של העבודות לצד שמירה על הסדר הציבורי ומרקם חיים תקין ככל שניתן.



דניאל קוגן, דובר נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), סיפר ל'בחדרי חרדים' כי העבודות נערכות החל מהשעה 7:00 בבוקר ועד לשעה 19:00 בערב, היות ומדובר באזור מגורים ולא ניתן לעבוד 24 שעות ביממה.

"אנחנו בסופו של דבר בונים תחנה תת קרקעית בצמתים מרכזיים על רחוב ז'בוטינסקי", הסביר דניאל. "לא התחלנו את העבודות בבני ברק, היינו קודם בתחנות אבא הלל וביאליק ברמת גן, ואנחנו מגיעים גם עם ניסיון לעבודות אלו. ברמת גן, הייתה אי ודאות בשבוע הראשון של העבודות, תלונות רבות, אולם בהמשך, ההאטה בתנועה ירדה והשתפרה".

אז מה צפוי לנו בתקופה הקרובה? השלב הראשון בעבודות, הוא איתור והעתקת תשתיות. בחלקו הראשון, לוודא כי מיקום תשתיות החשמל, מים, בזק ועוד, הן כפי שסומנו על ידי החברות במפה, השלב הבא הוא העתקת כל התשתיות מציר העבודה. בסיום התהליך הראשון, מגיע השלב השני של עבודת החפירה, שמורכב אף הוא משני חלקים. קודם כל לייצר את קירות התחנה התת קרקעית באמצעות בניית יסודות בעומק של 40 מטר ויצירת קירות משני הצדדים. רק אז, תתבצע חפירה בין הקירות גם כן בעומק 40 מטר במרכז הנתיב, ובהמשך יציקת בטון ושאר עבודות הבנייה.

כמה זמן זה ייקח התהליך הזה? בין שישה לשמונה חודשים אומר דניאל. בסיומו, שטח העבודה יכוסה עם דק שיאפשר תנועת כלי רכב עליו, והעבודות יעברו למקטע דרך הבא. מתי יסתיימו העבודות לאורך כל הציר? בנת"ע אומרים כי זה ייקח 3-3.5 שנים, כאשר בעוד כ-5 שנים צפוייה הפעלת הקו - ראש השנה תשפ"ב.

רפ"ק עידן אילוז, דובר המשטרה לנושא עבודות הרכבת הקלה אומר ל'בחדרי' כי לאורך כל תקופת העבודה יוצבו שוטרים שיאכפו את את התנועה ויכוונו את הנהגים. "המטרה שלנו היא לאפשר את ביצוע הפרוייקט, לצד שמירת אורח החיים התקין של התושבים המקומיים, ככל הניתן, להקל על תושבי בני ברק ועל משתמשי הדרך. איך עושים את זה? השוטרים יתפרסו על נקודות משמעותיות ומשפיעות, אכיפה, הזרמה ומניעת חסימות, וכל מה שנדרש על מנת להגיע למטרה".

גם במשטרה וגם בנת"ע ממליצים לתושבים להעדיף את השימוש בתחבורה הציבורית, וכך לחסוך זמן. מעבר לכך, יש את חניון "חנה וסע" באם המושבות בפתח תקווה ובגני התערוכה.

נתקלתם במפגע? יש לכם שאלות? פנו למוקד נת"ע 4575*.
רכבת הקלה שינויי תחבורה כבישים חסומים ז'בוטינסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד