י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בג"ץ ידון בהתנגדות לריקוד הדגלים ברובע המוסלמי

בית המשפט העליון ידון הבוקר בעתירת ארגוני שמאל ירושלמיים נגד ריקוד הדגלים בשער שכם ברובע המוסלמי - מחשש להתגרות

שער שכם בירושלים, צילום: מרים אלסטר, פלאש90
שער שכם בירושלים, צילום: מרים אלסטר, פלאש90

בשעה זו (א') התכנסו הרכב של שלושה שופטי בג"ץ, חנן מלצר, אליקים רובינשטיין ויורם דנציגר, לדיון בעתירת ארגון השמאל "עיר עמים" כנגד מעבר ריקוד הדגלים המסורתי בשער שכם ברובע המוסלמי.

עו"ד אריה ארבוס המייצג יחד עם עו"ד נתי רום את עמותת 'עם כלביא' המארגנת את ריקוד הדגלים מסר לפני הדיון כי - "אנחנו מקווים מאוד שעתירה תידחה. מדובר בעתירה פוליטית שלא מסתמכת על כל עובדה. מדובר בקבוצה של אנשים שמתעברים על ריב לא להם ואנו מקווים שבית המשפט ישים לב שישנם כאן קבוצת פעילי שמאל קיצוני שמנסה לעשות שימוש בבית המשפט למטרותיהם הפוליטיות ולא ישחק לידיהם אלא ידחה את העתירה על הסף".

ביחס לטענה שריקוד הדגלים יפריע למוסלמים החוגגים את חודש הרמדאן מזכיר ארבוס כי מועד תחילתו של הרמדאן יקבע רק הערב, ויתכן מאוד כי יקבע בכלל למחר בערב. "מועד תחילת הרמדאן עוד לא יקבע וריקוד הדגלים כבר אמור להסתיים", אומר עו"ד ארבוס.

יש לציין כי במהלך השבוע האחרון מארגני ריקוד הדגלים בשיתוף הרב חיים דרוקמן ראש מוסדות בני עקיבא שיגרו איגרת הנחיות לכל מוסדות החינוך שצפויים להשתתף בצעדה ובה קראו להם לדבר על מעלתה של ירושלים ולהישמע להוראות המשטרה.

נזכיר כי השנה בעקבות התנגשות יום ירושלים עם חודש הרמדאן הוקדמה צעדת ריקוד הדגלים בשעה. האירוע יחל בבמות הריקודים במרכז העיר בשעה 16:00, ובשעה 17:30 תחל הצעדה המסורתית לכותל המערבי דרך שערי העיר העתיקה. לאור הרמדאן סוכם עוד כי החל מהשעה 18:30 לא יתאפשר המעבר מאזור כיכר צה"ל לכיוון שער שכם, ולפיכך המארגנים קוראים לציבור הגברים להקדים ולהגיע לאירוע בכדי להספיק ולצעוד דרך שער שכם.

אירוע 'ריקודגלים' הינו האירוע המרכזי של יום ירושלים המתקיים לזכרו של הרב יהודה חזני זצ"ל שייסד את האירוע. באירוע משתתפים מידי שנה עשרות אלפי בני נוער הצועדים ממרכז ירושלים ועד לרחבת הכותל המערבי דרך שערי העיר העתיקה כאשר הם נושאים דגלי ישראל.
ריקוד הדגלים רובע מוסלמי שער שכם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד