י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

היום לפני 10 שנים סטיב ג'ובס חשף את אייפון הראשון: צפו בנאום שהניע את מהפכת המובייל

הוא לא היה הסמארטפון הראשון, וגם לא המכשיר הראשון עם מצלמה, מסך מגע ואפליקציות - אבל אייפון קשר יחד אין ספור מאפיינים שונים לתוך מכלול שלם, מגובש ומעוצב-היטב

  • י"א טבת התשע"ז
סטיב ג'ובס מציג את האייפון הראשון - ב-2007
סטיב ג'ובס מציג את האייפון הראשון - ב-2007



היום לפני 10 שנים, בתשיעי בינואר 2007, התרחש אחד האירועים החשובים בתולדות המחשוב - השקתו של מכשיר אייפון הראשון.

מייסד ומנכ"ל אפל המנוח, סטיב ג'ובס, פתח את אירוע ההשקה של אייפון הראשון בכנס מק-וורלד של 2007 בעודו לובש חולצת גולף שחורה שהפכה לסימן ההיכר שלו.

"זהו יום לו ציפיתי שנתיים וחצי. מדי פעם בפעם, יוצא לשוק מוצר מהפכני שמשנה לחלוטין את כללי המשחק. אדם יכול לראות את עצמו כבר-מזל אם הוא זוכה לעבוד ולו רק על מוצר אחד כזה במהלך הקריירה שלו. אפל היתה מאוד בת-מזל, וזכתה להביא לעולם כמה מוצרים כאלה", פתח ג'ובס את דבריו.

"בשנת 1984 הוצאנו את מקינטוש, והוא לא שינה רק את פניה של אפל אלא את פני כל תעשיית המחשבים. בשנת 2001 השקנו את אייפוד הראשון, והוא לא רק שינה את האופן שבו כולנו שומעים מוסיקה, אלא שינה את פני תעשיית המוסיקה כולה. ובכן, היום אנחנו מציגים בפניכם שלושה מוצרים מהפכניים בסדר גודל כזה. הראשון הוא אייפוד בעל מסך רחב המופעל במגע. השני הוא מכשיר טלפון נייד מהפכני. והשלישי הוא מכשיר תקשורת אינטרנט פורץ דרך. אייפון, טלפון ומתקשר אינטרנט. אייפון, טלפון... אתם קולטים? אלו לא שלושה מכשירים שונים, אלא מכשיר אחד, ואנחנו קוראים לו אייפון", אמר ג'ובס לקול תשואות הקהל.



אייפון הראשון, שהושק על ידי ג'ובס לפני עשור, לא היה הסמארטפון הראשון, וגם לא מכשיר הטלפון הראשון המצויד במצלמה, ציין כתב הטכנולוגיה של אתר "ביזנס אינסיידר", רוב פרייס. "הוא גם לא היה מכשיר המובייל הראשון המצויד במסך מגע, או הראשון שמאפשר למשתמשים להתקין אפליקציות. למעשה, חנות האפליקציות של אפל הושקה רק בשנת 2008, כשנה לאחר יציאתו לשוק של אייפון הראשון", הסביר פרייס.

"אבל המכשיר קשר יחד אין ספור מאפיינים שונים לתוך מכלול שלם, מגובש ומעוצב-היטב - ובכך התניע את מהפכת המובייל אשר שינתה את פני העולם המודרני", המשיך.

"כלכלת האפליקציות של ימינו גדולה יותר מהוליווד, ווטסאפ, סנאפצ'ט, אובר, טינדר ואחרות מהוות חלק חיוני בתרבות המודרנית, ומדי יום משתמשים בהן מאות מיליוני בני אדם ברחבי תבל. לפני שבע שנים, אף אחד מהן לא היתה קיימת", סיכם פרייס.
סטיב ג'ובס אייפון אפל שוק הסלולר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד