י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

האמא צנועה, הטלפון כשר והתעודות מעולות - אז למה הבנות לא התקבלו לסמינר

פרשת התאומות החסידות מבני ברק • חשיפת "בחדרי חרדים": האמא צנועה, הטלפון כשר והתעודות מעולות ולמרות הכל - התאומות החסידות מבני ברק עדיין לא התקבלו לסמינר • האם זה קשור לאח שהתגייס ולמה העירייה מסרבת לשבצן • כל הפרטים

(יעקב נחומי, פלאש 90)
(יעקב נחומי, פלאש 90)

פרשת התאומות החסידות מבני ברק שיושבות בבית מאז תחילת שנת הלימודים לאחר שלא התקבלו לסמינר, עליה דווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' לפני כחודש, ממשיכה לעורר הדים רבים בעיר. אנשי חינוך ועסקנים בכירים מביעים תמיהה בפני הגורמים במערכת החינוך, כיצד יתכן שכבר חלפו ארבעה חודשים מתחילת שנת הלימודים תשע"ז ושתי הבנות עדיין ללא סמינר?

כעת "בחדרי חרדים" חושף את תעודות סוף השנה של התאומות מכתה ח' בבית הספר ויז'ניץ בבני ברק. מעיון קצר בתעודות עולה כי מדובר בתלמידות מצטיינות - ממקצועות קודש ועד מקצועות חול.

התעודות, יחד עם עדויות מורותיהן, מעלות תמיהה גדולה מאחר ואין כל סיבה הנראית לעין בגינה התאומות לא תתקבלנה לסמינר בעיר.

מבדיקת "בחדרי חרדים" עולה כי בסמינרים אליהם ניסו הבנות להתקבל טענו כי 'המשפחה לא מתאימה לרמה הרוחנית בסמינר'. אלא שמבדיקתנו התברר כי האם הולכת בצניעות, המשפחה מתנהלת עם טלפון כשר ואין לכאורה כל סיבה שלא לקבל את הבנות.

הסיבה היחידה האפשרית היא גיוס של אח התלמידות לצה"ל. כמובן שאף סמינר לא הצהיר שזו הסיבה, אך כאמור, לא נראה כי ישנה סיבה אחרת, זאת מאחר ואם המשפחה הסכימה לחתום על כל בקשה, מוזרה ככל שתהיה, שיעלו הסמינרים בעיר, אך גם דבר זה לא צלח.

בכל הזמן הזה יושבות התלמידות התאומות בביתן כאשר בעיר כבר מתחילים להיערך לפתיחת הרישום לשנת הלימודים הבאה. מי שכרגע לא עושה רושם שעושים הרבה עבור הבנות הם ראש העיר חנוך זייברט ואנשי מחלקת החינוך בעירייה.

מכרי המשפחה ובני המשפחה מזועזעים מההתנהלות המחפירה של העירייה בסיפור. אם זה לא מספיק, בעקבות הפרסום ב"בחדרי חרדים" התקבלה אחת התאומות, אך אחותה משום מה לא התקבלה, מה ששומט את הטענה כי המשפחה אינה מתאימה לרוח הסמינר.





לפני כשלושה שבועות הגיב ח"כ יעקב מרגי מש"ס, יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, לפרשה בראיון ל'בחדרי חרדים' ואמר כי "המקרה הובא לידיעתי לפני כחודש ובעקבות דברי המשפחה פניתי למחוז החרדי במשרד החינוך, שם ניסו לפתור את הבעיה מול הרשות המקומית בהידברות - דבר שלא קרה עד עתה, והבנות יושבות בבית ללא שיבוץ".

עוד אמר מרגי לבחדרי חרדים: "עד כה עשיתי את כל המאמצים לסייע בשיבוץ, אולם עיריית בני ברק מסרבת לשתף פעולה ולשבץ את הבנות הראויות ללמוד בסמינר החסידי".

כזכור, הורי הבנות שלחו מכתב לאיציק זהבי, מנהל המחוז החרדי, בו גוללו מדם ליבם את הסבל שעובר על הבנות. במכתב, שפורסם לראשונה ב"בחדרי חרדים", כתבה האם בין היתר, "עלינו לציין כי הרישום לסמינרים היה לפני שנה בחודש חשוון וכי למחרת הרישום הנהלת סמינר ויז'ניץ התקשרו להודיע שבנותנו אפילו לא נכנסות לרישום (ציטוט של ההנהלה)".

"יש לציין שהפכנו אבן על אבן. אין אדם מקושר, או בתפקיד בכיר שלא פנינו אליו כולל רבנים שנתנו הוראה לקבל את בנותינו. בכל פעם שפנינו ללשכת ראש העיר דחו אותנו בלך ושוב ו'הנושא בטיפול'. עלינו לציין שמחנכותיהן בבית יעקב ויז'ניץ המומות מאי קבלת בנותינו לסמינר, וניסו ללא לאות לפנות למנהלת סמינר תורני חסידי שלא הסכימה אפילו להקשיב לדעתן על בנות ערכיות ומיוחדות שהן חינכו אותן שנה שלמה ויכולות להעיד עליהן. מחנכות אלו פנו גם לסמינר ויז'ניץ, ונתקלו בחומה מדובר בבנות איכותיות, צנועות, שמתאימות לסמינרים אלו בכל קריטריון הנדרש ולמרות זאת סירבו לקבלן. אין פוצה פה, אין דין ואין חוק".

בעיריית בני ברק מסרו בתגובה לפני כחודש ל"בחדרי חרדים": "מדובר בשתי בנות שלא התקבלו לסמינר אליו נרשמו בגלל סירובה של ועדת הקבלה של הסמינר, בשל אי התאמתן לקהילה של הסמינר. בד בבד, נעשים כל המאמצים להסדיר את הנושא בהקדם".

ממשרד החינוך מסרו בתגובה ל"בחדרי חרדים": "האחריות על שיבוץ הבנות נמצאת בידי הרשות המקומית והיא האחראית היחידה לעשות זאת".
פרשת התאומות החסידיות סמינרים חייל חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 53 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד