י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

המשא ומתן בין הפלגים בסאטמר התפוצץ; "השלום עדיין רחוק"

נגידים ועסקנים משני הפלגים בסאטמר מעורבים זה מספר חודשים בניסיונות להשכנת שלום בין האחים האדמו"רים, ובשבועות האחרונים המו"מ הגיע לשלב מתקדם • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים על זהות המעורבים, ועל הסוגיות שמונעות את השלום

המשא ומתן בין הפלגים בסאטמר התפוצץ; "השלום עדיין רחוק"
האחים מסאטמר צילום: באדיבות המצלם

הניסיון להגיע לשלום בחצרות סאטמר שצבר תאוצה בשבועות האחרונים לא רשם הצלחה עד כה, והצדדים רחוקים מהסכמה בשלב זה - כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

הנגיד ר' בערי וייס מלוס אנג'לס, שפועל מזה מספר חודשים להשכין שלום בין האחים האדמו"רים מהר"א ומהרי"י מסאטמר, לא הצליח לארגן מפגש בין האחים האדמו"רים, וזאת עקב חילוקי דעות על מספר דברים לגביהם לא הגיעו הצדדים להסכמה.

מאז הצליח לאחד את שתי החצרות בארץ, בראשות רבני הקהילות משני הצדדים, לשמחת שבע ברכות של נכדתו שנישאה - כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', פועל הנגיד וייס להשכנת שלום גם בין האדמו"רים מסאטמר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי סלע המחלוקת בין הצדדים נוגע לירושת האדמו"ר הקודם בעל ה'ברך משה' מסאטמר זצ"ל, בית החיים בקרית יואל מונרו, בית המדרש בוויליאמסבורג וכן המוסדות בבני ברק.

וייס שהה בניו יורק חודש ימים, ונסע על קו ויליאמסבורג-מונרו כמעט בכל יום לפגוש את הצדדים, כשאת צד המהר"א מייצג הנגיד הרב מאיר הירש מראשי הקהילה בקרית יואל, ואת צד חצר המהרי"י מייצג הגבאי ר' משה פרידמן הנודע בכינויו "משה גבאי".

כאמור - לעת עתה, המשא ומתן שהיה בין שני הצדדים על מנת לסיים את כל הסכסוך בסאטמר התפוצץ, כך נודע ל'בחדרי חרדים'. גורמים בחסידות אומרים על כך - "כמו שנתניהו אומר על החקירות שלא היה כלום כי אין כלום". הם חוזרים ומדגישים כי "זה לא נראה שיהיה שלום בזמן הקרוב, רק לאחר שיגיעו לסיכומים אחרי כל הדברים".

עם זאת, נראה שירושת הרבי בעל ה'ברך משה" שייכת למשפחה, ולא קשורה כלל לחסידות - והיא תחולק בין האחים‏ לאחר הסכם מסודר.

המשא ומתן אמנם התפוצץ בשלב זה, אך מתחת לפני השטח עוד רוחשות יוזמות שלום בין החצרות הגדולות, ולא מעט מביעים תקווה כי השלום יפציע בקרב שני פלגי חסידות סאטמר, והמחלוקת שמעיבה על החסידים בארצות הברית ובישראל תגיע לקיצה בהקדם.
סאטמר מחלוקת סאטמר פלגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד