י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בוטלו האישומים נגד שלוש חרדיות שנעצרו בשל עריקות

ביה"ד הצבאי ביפו ביטל את כתבי האישום נגד שלוש חרדיות שנעצרו והואשמו בעריקות מצה"ל, אחת מהן שוחררה לביתה

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי

היום השלישי להפגנות: תלמידת הסמינר שנכלאה על עריקות מצה"ל שוחררה לביתה וכתב האישום בעניינה בוטל. שתי עצורות נוספות הועברו להליך משמעתי.

בית הדין הצבאי ביפו החליט לבטל את כתב האישום שהוגש נגד הצעירה החרדית מבאר שבע שלא התגייסה לצה"ל. בעקבות טענות שהעלו עורכי דינה מנחם שטאובר ועדי אייזנר שייצגו אותה מטעם "משמרת הקודש" של העדה החרדית, הורה בית הדין לשחררה ממעצר והיא שבה לביתה. שתיים נוספות שוחררו ממעצר והועברו להליך משמעתי לאחר ביטול כתב האישום בענינן.

עורכי דינן של הצעירות אמרו ל'בחדרי': "בית הדין קיבל את טענת ההגנה כי מלכתחילה הבנות לא היו אמורות לשרת בצבא והחליט לבטל את כתב האישום בעניינן". גורם בצה"ל אמר כי שתיים מבניהן שוחררו ממעצר ומשירות צבאי, והיתר עודן לפני משפט וטרם התקבלה הכרעה בעניינן.

בעקבות מעצר חמש נשים ונערות חרדיות בכלא צבאי בשל עריקות, נערכת גם בשעה זו הפגנה בצומת שבטי ישראל - בר לב, והוא נחסם לתנועת כלי רכב. המפגינים דירדרו פחים לעבר הכביש וכוח משטרה פיזר אותם.


ההפגנות בירושלים אמש. צילום: בחדרי חרדים

גם אתמול ושלשום נערכו הפגנות בכיכר השבת וברחוב בר אילן בירושלים, ברחוב נהר הירדן בבית שמש ובמוקדים נוספים. במהלך ההפגנות נעצרו מספר חשודים אשר הובאו לבית המשפט להארכת מעצרם. שלושה שוטרים נפצעו באורח קל מיידוי אבנים של המפגינים לעברם.

על פי הפרסום במודעות הרחוב בתחילת השבוע, הסיבה להפגנות היא מעצרן בכלא צבאי של חמש נשים, בהן גיורת נשואה, כלה מעדות המזרח המתגוררת בבאר שבע ולומדת בבית יעקב, בעלת תשובה שאחיותיה דתיות ושרתו ב"צבא השמד", ונערה נוספת הלומדת במדרשיית 'חוט של חסד' בראשותו של הרב שלום הרוש. כאמור, כתבי האישום נגד שלוש מהן בוטלו, ואחת שוחררה לביתה.

מצה"ל נמסר אתמול בתגובה ל'בחדרי חרדים': "ככלל, צה"ל לא מגייס ולא פועל על מנת לגייס חרדיות לשירות. יחד עם זאת, על מנת לקבל פטור מטעמי דת על פי חוק על המלש"ביות להגיש תצהיר חתום על ידי דיין ולהגישו בזמן על פי הפקודות. במקרה ובו מלש"בית אינה מגישה תצהיר ולא משתפת פעולה כלל עם רשויות הצבא לא ינתן לה פטור".

העניין הנערות המדוברות אומרים בצה"ל כי הן "לא שיתפו פעולה עם רשויות הצבא ואין דרך לדעת שהן חרדיות. לפיכך זומנו לגיוס מתוקף סעיף 12 לחוק הגיוס. משלא התייצבו למועד גיוסן הוגדרו כמשתמטות ונעצרו".
בית דין צבאי הפגנות משטרה עריקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד