י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

רק המיליארדר הצליח להושיב את הראשל"צ יחד

מיכו מיראשווילי מגדולי עשירי ישראל, חגג את נס יום הצלתו, והצליח להושיב יחד את הגרש"מ עמאר יחד עם הגר"י יוסף

שני הראשל"צ בחגיגה
שני הראשל"צ בחגיגה

מיכו מיראלשווילי מגדולי עשירי ישראל, חגג בימים אלה כמידי שנה את נס יום הצלתו, והצליח להושיב יחד את הגרש"מ עמאר עם הגר"י יוסף.

למיכו קשר קרוב לכותל המערבי, והוא תרם למקום. לכן החגיגה, לרגל היום בו שוחרר מהכלא ברוסיה, מתקיימת במנהרות הכותל.

מיכו, ובנו יצחק מיראלשווילי, קשורים לראשל"צ הרב עמאר - בו הם תומכים ועמו הם מיודדים שנים ארוכות. כך גם הם קרובים לראשל"צ הרב יצחק יוסף, מתוקף קירבתם לש"ס ולכל מפעלותיו של הגר"ע יוסף זצ"ל.

לפני שנתיים, כשהמתח בין הראשל"צים היה בשיאו, היה זה מיראלשווילי האב מעורב בניסיון לפשר בין הצדדים.

כמי שרצה לשמור על קשר טוב עם שני הצדדים כאב לו על המתח והקרע ביניהם והוא הפעיל לחצים כבדים, בין היתר באמצעות בנו המחזיק את אחד הכוללים של הרב עמאר, להביא לאיחוי.

הפעם הצליח מיראלשווילי להגיע להישג, בו שני הרבנים לבושים בגלימות המעוטרות, ישבו זה לצד זה באירוע. עם זאת, מקור שנכח באירוע מסר ל'בחדרי' כי "מלבד מילות נימוסין ומחוות כבוד בין השניים, ניתן היה להרגיש במתח באוויר".

מיראלשווילי נדון בעבר למאסר ברוסיה בעקבות מעורבותו בחטיפת שניים שהיו מעורבים לכאורה, בחטיפת אביו - מראשי הקהילה היהודית בגאורגיה. אחרי שריצה עונש של כשבע שנים השתחרר, מוקדם מהצפוי, ומאז הוא חוגג את יום שיחרורו.

מלבד השתתפות וישיבת הראשל"צים יחד - אירוע נדיר ומיוחד, שכאמור מתרחש רק בהשפעתו ולמען כבודו של הנגיד והנדיב הגדול, השתתפו באירוע עשירים רבים, פוליטיקאים ורבנים נוספים.







ראשון לציון הרב יצחק יוסף מיכו מיראלשווילי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד