י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

פרשת החיידר בת"א: המלמדים הודו והורשעו

חמישה חודשים לאחר התפוצצות 'פרשת החיידר בתל אביב' הוגש השבוע כתב אישום מתוקן נגד חמישה מלמדים, זאת במסגרת הסדר טיעון שנחתם, לפיו המלמדים ירצו עבודות שירות בלבד ולא יוטל עליהם עונש מאסר. כך נודע ל"בחדרי חרדים"

המלמדים בבית המשפט עם מעצרם. צילום: אלי שלזינגר
המלמדים בבית המשפט עם מעצרם. צילום: אלי שלזינגר

חמישה חודשים לאחר התפוצצות 'פרשת החיידר בתל אביב' הוגש השבוע כתב אישום מתוקן נגד חמישה מלמדים, זאת במסגרת הסדר טיעון שנחתם, לפיו המלמדים ירצו עבודות שירות בלבד ולא יוטל עליהם עונש מאסר. כך נודע ל"בחדרי חרדים".

ההליך המשפטי נגד הנאשם המרכזי, אברהם מרדכי רוזנפלד, טרם הסתיים והוא ירצה ככל הנראה עונש מאסר בפועל. ל'בחדרי חרדים' נודע כי בשלב זה מתנהל הליך גישור בעניינו בו הציעו כי הוא ירצה 16 שנות מאסר, אולם בנתיים ההליך לא הבשיל דיו.

על פי כתב האישום המקורי, החמישה הואשמו בעבירות של אלימות פיזית ונפשית, שאופיינה באכזריות, השפלה והטלת אימה, תוך ניצול יחסי התלות והמרות בין הנאשמים לבין הקטינים. במסגרת הסדר הטיעון, אישומי ההתעללות הוסרו ונותרו אישומים של תקיפה הגורמת חבלה של ממש ותקיפה.

במסגרת הסדר הטיעון בין נציגי הפרקליטות לבנת מלמד ושלי קוטין לבין עורכי הדין של חמשת המלמדים, הם יודו ויורשעו בכתב אישום מתוקן. על פי ההסדר, יוטלו עליהם עבודות שירות בלבד; ישראל חיים שפירא - ארבעה חודשי עבודות שירות ופיצוי של 10,000 ש"ח ל-10 קטינים; חיים פישגרונד - מאסר על תנאי ו-250 שעות לציבור; משה הירש - אבעה חודשי עבודות שירות ופיצוי של 3,000 ש"ח לשלושה קטינים; מנחם אלברשטיין - שישה חודשי עבודות שירות ופיצוי של 11,000 ש"ח ל-11 קטינים; אברהם פנחס דייטש - חמישה חודשי עבודות שירות ופיצוי של 6,000 ש"ח לשישה קטינים.

בעוד כחודשיים, בתחילת חודש אפריל בית המשפט יגזור את דינם, ככל הנראה על פי הסדר הטיעון.


המלמדים בדיון ראשון להארכת מעצרם. צילום: אלי שלזינגר

עורכת הדין ענבל רובינשטיין שמייצגת ארבעה מהמלמדים אומר ל'בחדרי חרדים' כי "כפי שקורה לא פעם במשפט הפלילי, כאשר התמונה מתבהרת הדברים נכנסים למימדים נכונים וכך גם במקרה הזה".

"ארבעת הנאשמים הואשמו בעבירות שרובן ארעו לפני שנים רבות. גם הפרקליטות הבינה שמדובר במכלול ארועים שהם ברף הפלילי התחתון והסכימה איתנו על מתחם ענישה שנע בין שעות של"צ (שעות לציבור א.ש.) לבין 6 חודשי עבירות שירות" אמרה רובינשטיין והוסיפה כי "העבודה שנעשתה בקהילה, במוסד החינוכי ואצל הגורמים המטפלים שהובילו לסיומה של הפרשה המצערת הזו".

עו"ד נס בן נתן המייצג את דייטש הגיב ל'בחדרי' כי "מדובר באנשים שמאז ביצוע העבירות - מלמדים ומוערכים. אנחנו מדגישים, כי היו קשיים ראיתיים שהובילו אותנו להסדר הזה. אנו שמחים כי בית המשפט אישר את הסדר הטיעון במסגרת הליך גישור".
חיידר תלמוד תורה הסדר טיעון פרשת החיידר בתל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד