י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

נתניהו ממריא לביקור בזק ברוסיה; על הפרק: איראן, סוריה וחיזבאללה

ראש הממשלה ממריא הבוקר לביקור של מספר שעות במעצמה הרוסית, זאת על רקע חיזוק הקשר בין המדינה לארצות הברית מאז נבחר הנשיא טראמפ • על סדר יומם של ראש הממשלה ושל הנשיא פוטין תעמוד הזירה הסורית - ומעמדה של איראן. כל הפרטים

נתניהו ופוטין
נתניהו ופוטין

ראש הממשלה נתניהו ייפגש היום (חמישי) עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בקרמלין. בפגישה, שתיערך בשעות הצהריים, ידונו השניים בעיקר בגורלה של החזית הסורית, ובמעמדה של איראן לאחר תום מלחמת האזרחים במדינה.

"זו פגישה חשובה מאוד לביטחון ישראל", אמר היום ראש הממשלה טרם צאתו מהארץ, "ניצחון על הטרור של דאעש לא יכול להביא להתגברות הטרור של איראן וגרורותיה. לא מחליפים טרור בטרור".

על פי ההערכות, נתניהו יביע את דאגתו מהמשך העברות הנשק מאיראן לחיזבאללה, וילחץ על פוטין למנוע את חיזוקה של איראן באזור.

הדאגה בירושלים, כך על פי בכירים, נובעת מחיזוק הקשר בין ארצות הברית לרוסיה בו מעוניינים האמריקניים מאז בחירתו של טראמפ. בהמשך החודש אף ייערכו שיחות ההסדרה הפוליטיות בין שתי המעצמות בקזחסטן, ובישראל חוששים מפני הזנחת האינטרסים המקומיים.

נתניהו ממריא הבוקר בסביבות השעה 8:15, וישהה ברוסיה שעות ספורות בלבד, מלווה בראש אמ"ן, אלוף הרצי הלוי, ובשר זאב אלקין, המצטרף לפגישותיו של נתניהו בקרמלין בשנים האחרונות ונחשב אהוב על הממשל הרוסי. לנסיעה יצטרפו גם ראש המל"ל בפועל יעקב נגל, המזכיר הצבאי תא"ל אליעזר טולדנו וראש הסגל יואב הורביץ.

בלשכת ראש הממשלה מסרו על מטרות הפגישה כי הן '"להמשיך את הקשר השוטף בין ישראל לרוסיה על מנת למנוע חיכוכים בסוריה, ולהביע את ההתנגדות התקיפה של ישראל להשארת כוחות של אירן וגרורותיה בגבולנו הצפוני ובים התיכון, בכל הסדר שהוא".
רוסיה סוריה נתניהו ופוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד