י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

דיבורים: המפגינים פרצו למרתון, מאה נעצרו והאיום לא מומש

מהי הגדרת השיבוש • בלשכת ראש העיר ירושלים שוברים את הראש: תיעודי הוידאו מוכיחים כי המרתון שובש לפרקים במספר נקודות בידי פורעי 'הפלג'. על אף האיומים "אם המרתון ישובש אפשטיין יפוטר" לא נעשה עד עתה כלום • צפו בשיבושים

דיבורים: המפגינים פרצו למרתון, מאה נעצרו והאיום לא מומש
צילומסך

במהלך התפרעות אנשי 'הפלג הירושלמי' ביום שישי בירושלים, נעצרו למעלה מ-100 מפגינים החשודים בהפרת הסדר הציבורי במהלך מרתון ירושלים. מתיעוד חדש שהגיע ל'בחדרי חרדים' נראה כי המפגינים הצליחו לשבש בכמה מוקדים את המרתון, תוך שפרצו אל המסלול, התיישבו על הכביש, האטו את קצב הרצים ואף גרמו לאחדים מהם לדלג מעליהם, עד שפונו בידי שוטרים וסדרנים.

למרות השיבושים, שאירעו אמנם במקומות בודדים ולדקות בלבד, ראש העיר ירושלים ניר ברקת, שמקורביו הזהירו מפני תוצאת שיבוש ומסרו ל'בחדרי חרדים' קודם ליציאת המרתון כי "אם המרתון ישובש - אפשטיין יקבל לאלתר גט פיטורין", ואף עידכנו כי מכתב הפיטורין כבר מוכן, התקפלו - ועד כה לא הפעילו סנקציות ובטח שלא פיטרו את סגן ראש העיר מטעם 'הפלג' חיים אפשטיין.

יצויין כי בסך הכללי, במשטרה מעריכים את מספר פורעי הפלג בכלל המחאות והפרובוקציות בכמה מאות בלבד, תוך שרובם עוכבו על ידי שוטרים וכמאה מתוכם אף נעצרו.

צפו בתיעוד: פורעי הפלג משבשים את המרתון

כוחות משטרה גדולים נפרשו לאורך מסלול המרתון ועיכבו לחקירה כל אדם שנחשד כי הגיע על מנת להפר את הסדר - זאת בעקבות מעצר בן ישיבה על אי התייצבות לצה"ל.

מרבית העצורים מסרו את פרטיהם ונחקרו, נפתח להם הליך פלילי והם שוחררו עוד בטרם כניסת השבת. תשעה מהם, נותרו במעצר גם במהלך השבת, אמש (מוצ"ש) הובאו לבית משפט השלום בירושלים, שם שוחררו בערבות לקראת חצות. הם נחשדו בתקיפת שוטרים, חסימת כבישים ושיבוש המרתון.

בין העצורים ששוחררו במוצ"ש, בנו של הרב יוסף פטרוב, ממקורביו של מנהיג הפלג בירושלים הגאון רבי שמואל אויערבך. פטרוב הועבר למשטרה צבאית ונכלא בבסיס ענתות. היום צפוי להיות מובא בפני שופט צבאי לדיון על עריקתו.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "מדובר במשתמט משירות שנעצר על ידי משטרת ישראל, הועבר בצאת שבת למעצר בבסיס משטרה צבאית ומחר יועבר ליחידת מיט"ב".
פטרוב הפלג הירושלמי שיבוש המרתון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד