י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"רשויות החוק אשמות בהסתה של הפלג - נתנו להם לגדול כארגון טרור"

לאחר שהפלגים הקיצוניים חצו את כל הקווים האדומים - עם הפצת פשקוויל הקורא לתפילה למותו של בכיר במערך גיוס החרדים לצה"ל, מקורביו משיבים אש: "הם חבורה של בריונים וחוליגנים שמסיתים לרצח - ארגון טרור. המשטרה אשמה"

הפלג הקיצוני בפעולה (יונתן זינדל, פלאש 90)
הפלג הקיצוני בפעולה (יונתן זינדל, פלאש 90)

לאחר שהפלגים הקיצוניים חצו את כל הקווים האדומים - עם הפצת פשקוויל הקורא לתפילה למותו של רס"ן יעקב ראשי, ראש מדור בני ישיבות בצה"ל, מקורביו משיבים אש ומאשימים את הרשויות ובהם הפרקליטות בהסתה הנוראה נגד החיילים.

"הרפיסות של מוסדות החוק במדינה איומה ונוראה. ככל שתורמים לה יותר, כך היא יותר רומסת את אלו שתורמים. כך עשו למתנחלים שגורשו מהגוש וכך עושים לנכי צה"ל שצריכים להילחם על כל אחוז נכות כאילו הם גנבים, אבל ללכת לבחירות על התאגיד - לזה יש מיליארדים".

מקורביו של ראשי מוסיפים ומאשימים את הרשויות המעלימות עין מההסתה החמורה נגד החיילים. "אף גורם ממשלתי לא מתעניין במה שהחיילים החרדים עוברים, כאילו שזה סכסוך אישי בינינו לבין מישהו אחר" אומרים המקורבים.

לדבריהם, "אנשי הפלג הירושלמי הם חבורה של בריונים וחוליגנים. הם צועקים שהם ימסרו את הנפש, בינתיים הם מתנהגים כמו פורעים. הם פוגעים בעצמם יותר מאחרים. כולם מקיאים אותם".

"אם המנשר להתפלל למותו של איש שמאל היה מופץ בריכוזי הימין, השמאל היה דורש לפתוח בחקירה וזהבה גלאון הייתה פונה לכל כלי התקשורת בזעקות, אבל זה חרדים אז מה אכפת לרשויות החוק" מוסיפים המקורבים, "ליברמן רוצה שניישם את חוק הגיוס, והוא לא עושה כלום בנושא הזה".

לדבריהם, "אין להם מורא מהחוק, הם מצפצפים על המשטרה והמשטרה מאבדת שליטה מול כמה ילדים. אנחנו לא חיים במדינה דמוקרטית, אנשים מביעים דעה במסווה של דמוקרטיה, כשבעצם הם מסיתים לרצח".

לסיום אומרים מקורביו של ראשי כי האחריות כולה מוטלת המשטרה, שלא טיפלה בתופעה החמורה כשהייתה בחיתוליה וכעת הרבה יותר קשה לעשות זאת. "המשטרה מנסה עכשיו לטפל בפלג, אבל הם אשמים, הם נתנו לפלג לגדול כארגון טרור לכל דבר".

יצויין, כי חקירה בנושא הסתה - כפופה לאישורו של היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, שמאז נכנס לתפקידו אישר זאת פעם אחת בלבד, כאשר בפורים נתלו בובות בדמות חיילי צה"ל בירושלים ובבית שמש. במשטרת ישראל ביקשו לא אחת את אישורו של היועמ"ש כפי שהשיב בעבר מפכ"ל המשטרה רנ"צ אלשיך לשאלת 'בחדרי', לפתוח בחקירה פלילית בגין הסתה נגד חיילי צה"ל החרדים, אך אישור זה בושש מלהגיע.

כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", אנשי הפלגים הקיצוניים חצו את כל הקווים האדומים כאשר פיזרו פשקעווילים בהם קראו לציבור להתפלל למותו של ראשי. תחת הכותרת "אלוקים שבור זרוע רשע", נכתב בפשקעווילים: "היות וכבר נודעו מעלליו של אותו רשע מרושע וראשון לציידי הנשמות ואשר בשנאה שפוכה מוסר בחורי ישראל לכלא ומתאמץ באכזריותו להאריך מאסריהם - יעקב ראשי שר"י.

"על כן, הורו גדולי ההוראה שליט"א שיש לעשות כשם שעשו אבותינו בקום עליהם רשע, לזעוק לבורא עולם שיחוס וירחם עלינו ויתמו חטאים מן הארץ [ובידוע שאמרו רז"ל שבמקום דליכא דינא בארעא ימסור דינו לשמים - ב"ק צ"ג]".

לסיום נכתב: "ובכל מקום ומקום יתפללו עם הזכרת שמו לדראון, יעקב מנחם בן נעמי ויאמרו עליו פרק י' ופרק ק"ט בתהילים על אובדן הרשעים והקב"ה ישמע שעוותנו שנינצל במהרה מאותו רשע יעקב ראשי - ימח שמו וזכרו".

בשעות האחרונות יצאו אנשי הפלג הירושלמי הקיצוני להפגנות בבני ברק, זאת על רקע ציטוטים חריפים שהופצו היום בשם מנהיג הפלג, הגר"ש אויערבך, על כך ש"מוטל עלינו להילחם עד טיפת הדם האחרונה". עם זאת, לא צורפה לכך הקלטה שמאשרת שהרב אכן אמר את הדברים.

גורמים בצה"ל אמרו בתגובה ל"בחדרי חרדים": "במקום לעצור ולראות את הנזק שהם גורמים לעצמם על ידי הפיכת תלמידי ישיבותיהם לבריונים אלימים משולחי כל רסן הנוהגים כאחרוני העבריינים, בוחרים בכירי הפלג לנהוג בדרך ההסתה והטרור המילולי והפיזי. ישי שליסל אחד כבר היה, האם הם מצפים לשני?".

לאחר הדיווחים בכלי התקשורת על הפשקעווילים שהופצו נגד ראשי, הוציאו בצה"ל תגובה בה נאמר כי "צה"ל מגנה את ההסתה כנגד ראש מדור בני ישיבות בצה"ל הזוכה לגיבוי מלא וימשיך לפעול בשליחות ובמקצועיות כשם שביצע את תפקידו עד כה. הסתה חמורה זו, פרועה ומשתלחת ככל שתהיה לא תרתיע את פעילות צה"ל באכיפת חוק הגיוס".
הפלג הקיצוני יעקב ראשי גיוס חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד