ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

חבל להצלת המפד"ל

בליכוד בוחנים אפשרות לאיחוד מחנה הימין. הסיכויים קלושים. התועלת היחידה - הצלת המפד"ל מהתרסקות

דורך במקום. נתניהו. צילום: שוקי לרר
דורך במקום. נתניהו. צילום: שוקי לרר

בלשכתו של יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, בוחנים בימים האחרונים אפשרות לאחד את כל מפלגות הימין, כמשקל נגד לכוחה החזק של 'קדימה'. נכון לעכשיו, הליכוד אמנם משתפר מעט בסקרים, בניגוד לעמיר פרץ ומפלגת העבודה שחוזרים כל הזמן 'אחורה', אבל זה עדיין רחוק מאוד מהמצב אליו קיווה נתניהו להגיע.

הפניה הראשונה, נעשתה, באופן לא רישמי, מנתניהו לאורלב. נתניהו יודע כי במפד"ל יקפצו על כל יוזמה שתמנע את התרסקותה המוחלטת של המפלגה, שבקושי רב מצליחה לעבור את אחוז החסימה. מרבית אנשי הימין כבר מזמן פנו לעבר ה'איחוד הלאומי', המפלגה שהצליחה לקבע את עצמה כמי שמייצגת את בוחרי הימין.

פגישה רישמית בין אנשי הליכוד למפד"ל טרם נקבעה. שם עוד מנסים להציג הצגות של 'עסקים כרגיל'. "אנחנו לא שוללים על הסף את האפשרות להצטרף לרשימת הליכוד, אבל נתייחס ליוזמה רק כאשר תתקבל פניה מסודרת מהליכוד", אמרו במפד"ל.

עוד בטרם החלה היוזמה לקרום עור וגידין, כבר נמצאו בתוך הליכוד מתנגדים לאיחוד. בכירים במפלגה טענו, כי הליכוד אינה מפלגה ימנית קיצונית, וכל איחוד עם מפלגה ימנית, יצבע את הליכוד בצבעים ימניים קיצוניים.

גם בלשכת נתניהו מבינים שאין למהלך סיכויים גדולים. לכן הבהירו שם, כי היוזמה מתייחסת רק לצורך איחוד טכני של הרשימה לכנסת, אך כל מפלגה תשמור על המסגרת המפלגתית שלה.

נציין, כי נתניהו גם ניסה לגשש עם בכירים במפלגתו של אביגדור ליברמן, אך שם נתקל כבר מהרגע הראשון בסירוב מוחלט ליוזמה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד