י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

המאבק הבינלאומי ממשיך

מנכ"ל 'אקספון' מנסה להסביר מדוע תקף בצורה חריפה את 'ברק' וה'משמרת'. 'ברק' לא נשארים חייבים

רפי דיק במסיבת עיתונאים של 'אקספון'
רפי דיק במסיבת עיתונאים של 'אקספון'



"יכול להיות שהמילה התחכמות היא מילה קשה, אבל היא נכונה", אומר רפי דיק, מנכ"ל חברת השיחות הבין-לאומיות 'אקספון' "אני קורא מעל כל במה לכל חברות התקשורת לשמור על השבת, לחסום לשיחות אסורות ולקבל אישורים של כל הועדות".

דיק אומר את הדברים לאחר פרסום הידיעה, כי ב'משמרת הקודש והחינוך' ובחברת השיחות הבין-לאומיות '013 ברק', זועמים על המתקפה החריפה בה יצא נגד 'ברק'.

במודעות הפרסום של 'אקספון' נרמז, כי ההכשר שקיבלה 'ברק' מ'משמרת הקודש והחינוך', הינו 'פשרה' ו'התחכמות'.

"אף אחד לא יכול להגיד לי שאני כעסתי", הוסיף דיק. "ידענו ש'ברק' רוצה אישורים, אבל היא מפרסמת בשבתות ותפרסם בשבתות, וכשאני קורא כזה דבר, מותר לי להגיב".

טענותיו של דיק כלפי 'ברק' הם, כי היא לא חוסמת משיחות תועבה את כרטיסי החיוג הפנים-ארציים, ובנוסף, שהחברה פועלת בשבת.

"אנחנו מברכים את 'ברק' על זה שהיא עשתה חצי דרך וחסמה שיחות תועבה בשיחות הבינ"ל. אני קורא להם לחסום גם בכרטיסי החיוג. אני הצעתי ל'משמרת' שינחו את 'ברק' לא לפרסם כשרות עד שהם לא כשרים. אבל אם הם מפרסמים שהם כשרים והם שווים ל'אקספון', כשהם לא שווים לי, אי אפשר לא להגיב על זה", אומר דיק.

• וזה מצדיק שימוש בביטויים כמו 'פשרה' ו'התחכמות'?

"מהזווית שלי זו התחכמות. הם טוענים שהם כמוני, אבל הם לא כמוני. אנחנו היחידים שמונעים שיחות תועבה גם בכרטיסי חיוג. מעבר לזה, התחכמויות זה לאו דווקא על נושא כשרות. זה באלף דברים אחרים. אני טוען שכל הכוכביות וכל התקנונים וה-13 אגורות, זו התחכמות. אתה יכול להסכים איתי או שלא".

• אתה פגעת ברבנים.

"לקחת את זה לנושא הרבנים זו צביעות. הרבנים הם מעל זה, הם לא בודקים ומחייגים. מי שעושה את זה הם אנשי העבודה, העסקנים, והם מתערבים בהחלטות הרבנים. מי חתום על המכתב? הרבנים? זה נציגי הרבנים, לא הרבנים. אני נותן לרבנים המון כבוד. אני יכול להראות לך מה 'אקספון' התחייבה ולא סטינו מההתחייבות שלנו".

עוד אומר דיק, כי "יש לנו המון הערכה ותודה ל'משמרת'. אני מאד מעריך את מה שהם עשו עבור 'אקספון', ואני מקווה שימשיכו לעשות למעננו ולמען כל חברה שתשמור שבת ותחסום שיחות".

"היתה לנו מודעה שאמרה ש'ברק' כלל לא כשרה", אומר מנכ"ל 'אקספון', "אבל הורדנו את זה. רצינו לדייק, אז באנו ואמרנו 'ברק' כשרה בחיוג הישיר, אבל היא איננה כשרה בכרטיסים. זה כבר משהו עסקי".

מנגד, ב'ברק' דוחים את טענותיו של דיק ואומרים כי דיק מנסה להעביר את הדיון לנושא הכשרות, משום שאין לו מה להציע בתחום המחיר.

שייקה נפחא, מנהל המגזר החרדי במשרד הפרסום 'מגזרים', המלווה את פעילות 'ברק', אומר: "במקום להתעסק בהנהלת החברה ולהצעיד אותה קדימה כדי שתניב רווחים ולא הפסדים, רפי דיק מתחיל להחליט לרבנים מה טוב ומה לא טוב. הוא יודע שהוא לא יכול להתחרות במחירים עם 'ברק', ולכן הוא מתגושש בנושא הכשרות".

בנושא כרטיסי החיוג אומר נפחא, "ועדת הרבנים לענייני תקשורת מעניקה הכשר למגוון חברות, למרות שהן משווקות כרטיסי חיוג לא חסומים. פה מדובר על השוק הבינלאומי. ועם כל זה, 'ברק' אומרת שגם את כרטיסי החיוג היא עומדת לחסום".

בנושא השבת, מבהיר נפחא, כי כל החברות חייבות לעבוד בשבת על פי רישיון משרד התקשורת, וגם חברת 'אקספון' עובדת בשבת ומאפשרת לחייג בשבת. אולם בעוד 'אקספון' זהו מטה קטן של 5 אנשים המאויש על-ידי גויים, חברת 'ברק' מפעילה מערך גדול הרבה יותר, המעניק שרות גם לכוחות הביטחון, ולא ניתן לסגור את הפעילות בשבת מפני פיקוח נפש. בנוסף, מדגיש נפחא, כי גם חברות הסלולר פעילות בשבת כרגיל.

באדיבות 'עניינים' - מרכז העניינים של הציבור החרדי

קישורים:
לידעה קודמת בנושא - לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד