י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

כ"ק האדמו"ר ממודז'יץ זצ"ל

נצחו אראלים את המצוקים: האדמו"ר ממודז'יץ זצ"ל נטמן בהר הזיתים, לצד אביו. בנו בכורו הוכתר כאדמו"ר

האדמו"ר ממודזיץ זצ"ל
האדמו"ר ממודזיץ זצ"ל



נצחו אראלים את המצוקים: הבוקר (ו) הודיע בבית החולים 'מעייני הישועה' רופאו האישי של האדמו"ר ממודז'יץ, רבי ישראל דן טאוב זצ"ל על הסתלקותו. הלוויתו של האדמו"ר, חבר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, יצאה בשעה 11 בבוקר מבית מדרשו ברחוב חבקוק בבני-ברק, בדרכה להר הזיתים בירושלים, שם נטמן סמוך לציון אביו בעל 'האמרי אש' זצ"ל.

בבית החולים שהו סמוך למיטת האדמו"ר בני משפחתו, מקורביו וחסידיו.

בימים האחרונים חלה ההתדרדרות במצבו הבריאותי של האדמו"ר, והוא אושפז בתחילת השבוע במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים 'מעייני הישועה'. מאז אשפוזו התפללו רבים לרפואתו ולהחלמתו בעצרות תפילה שהתקיימו ברחבת הכותל המערבי ובבתי הכנסת.

האדמו"ר ממודז'יץ לקה בחודש אלול האחרון באירוע מוחי. היה זה לאחר שהאדמו"ר התאשפז במוצאי-שבת בבית החולים 'איכילוב' עקב בעיה רפואית, וביום ראשון בבוקר, בעודו שוהה בבית החולים, עבר האדמו"ר אירוע מוחי ואיבד את הכרתו.

מאז אשפוזו חלו עליות ומורדות במצבו הבריאותי והוא היה מאושפז בבית החולים 'איכלוב' וב'מעייני הישועה'. לקראת חג הפסח הושלמו הסידורים הסיעודיים בביתו שברחוב חבקוק 20 בבני ברק, לקראת שובו לביתו, וחסידים רבים הגיעו מרחבי הארץ לשהות במחיצתו במהלך החג.

הודעות סותרות

הודעתו הבוקר של רופאו האישי באה לאחר המבוכה הגדולה ששררה אתמול (ה) בבית החולים 'מעייני הישועה', כשמנהל בית החולים, ד"ר רוטשילד, הזדרז להודיע, מספר דקות לאחר השעה ארבע וחצי אחר-הצהריים, כי האדמו"ר ממודז'יץ נפטר. בעוד רופאו האישי פרופסור פטריק סורקין, רופאו האישי של האדמו"ר מבית החולים 'איכלוב', הגיע אל בית החולים והכריז כי הרבי חי.

בשיחה עם עורך אתר 'שטורעם נט', יאיר בורוכוב, אמר הרופא: "האדמו"ר קיבל כרגע טיפול אחר והוא חי". כשנשאל: האם מבצעים בו החייאה כדי להשאירו בחיים? - השיב פרופסור סורקין: "לא. הוא חי".

אתמול בערב הגיעו אל חדרו של האדמו"ר, הגאון רבי יצחק זילברשטיין, רב שכונת רמת אלחנן, וח"כ מאיר פרוש. כאשר הגיע ד"ר רוטשילד אל המקום, לאחר השעה תשע בערב, הוא הותקף על ידי הנוכחים ונשאל: "איך אמרת ב'קול החרדי' שהרבי נפטר?", הוא השיב: "רבותי, מדובר פה בנס".

מאות חסידי מודז'יץ ששהו בבית החולים עזבו בהוראת בני האדמו"ר את בית החולים, החליפו את החליפות בהם ביצעו 'קריעה' ונסעו לפי הוראתם לחתונה של בן הרב דוד קרימלובסקי, מראשי חסידות מודז'יץ, שהתקיימה בירושלים.

בקי בכל מכמני התורה

האדמו"ר רבי ישראל דן נולד בשנת תרפ"ח בוורשה בירת פולין. בשנת תרצ"ו והוא ילד בן 7 עלה ארצה עם הוריו. בשנת תש"י נשא לאישה את רחל בתו של הרב שמואל אהרן שידרוביצקי זצ"ל מביאליסטוק, תלמיד-חכם וירא-שמים שהיה מראשי אגודת ישראל בפולין, וסגן יושב ראש אגודת ישראל בארץ-ישראל.

את מקומו של האדמו"ר ה'אמרי אש' זצ"ל, ירש בנו האדמו"ר רבי ישראל דן טאוב. בקיאותו הרבה בכל מכמני התורה התגלתה ביתר שאת כאשר קבל עליו את עול האדמו"רות , לאחר פטירת אביו. בשולחנותיו נהג לומר דברי תורה ערבים ונעימים לאוזן שומעיו.

מספר שנים הנהיג את עדתו בעיר תל אביב במקום מגורי אביו, ובל"ג בעומר תשנ"ה עבר לבניין חדש שהוקם על-ידי חסידיו בבני-ברק.

כאבותיו, גם הוא מחבר ניגונים ורבים מהם כבר חדרו לבתים רבים בישראל. האדמו"ר היה פעיל מאוד בענייני ציבור ושימש כחבר במועצת גדולי התורה של אגודת ישראל.

הותיר אחריו שני בנים: הרה"צ חיים שאול, שהוכתר לממלא מקום אביו כאדמו"ר ממודז'יץ, והרה"צ פינחס משה שמונה לרב החסידות.

קישורים:
תמונות מהלוויה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד