י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מתפללים ומצפים

בצה"ל מעריכים: אליהו אשרי, תושב איתמר, בן 18 וחצי, נחטף על-ידי מחבלים. הפלסטינים: הוא בידינו

חדורי אמונה. אליהו אשרי
חדורי אמונה. אליהו אשרי

הערב התחזקה ההערכה כי אליהו אשרי, תושב היישוב איתמר, בן 18 וחצי, נחטף על-ידי מחבלים. גורמים במערכת הביטחון אומרים: "ככל שעובר הזמן, גובר החשש לחייו". מידע מודיעיני מצביע על האפשרות כי אשרי מוחזק, ככל הנראה, ברמאללה.

משפחת אשרי היא משפחה ותיקה ביישוב איתמר. אביו של אליהו הוא אוסטרלי שהתגייר, העובד כסופר סת"ם. האם מרים מעבירה חוגי הורים ועובדת בער"ן (עזרה ראשונה נפשית). לאליהו, שלמד בישיבת 'אור-עציון', חמישה אחים והוא הבן הבכור.

"המשפחה מאוד מאופקת", אומר ידיד המשפחה. "הם חדורי אמונה ומשתדלים לשמור על אופטימיות, אומרים פרקי תהילים ומחכים בדריכות לבשורות טובות".

אל בית המשפחה הגיעה היום משלחת מטעם צה"ל ומסרה למשפחה כי צה"ל מתייחס אל האירוע כאירוע חטיפה. לאיתמר הגיע צוות מיוחד שמתמחה במשא ומתן ובניהול מצבי משבר. הם נמצאים בכוננות מיידית במקרה של קבלת מידע על החטיפה או ניסיון ליצירת קשר מצד החוטפים. בנוסף, עודכנו בני המשפחה על כך שצה"ל מעבה את כוחותיו בגזרה.

על-פי ההערכות, אם הוא אכן נחטף, הוא מוחזק באחת הערים בדרום השומרון: רמאללה או בית-לחם. זאת להערכת גורמי צבא, כיוון שבאזור זה נראו עקבותיו לאחרונה. לפי מידע מודיעיני, אשרי נמצא ככל הנראה ברמאללה.

החיפושים אחר אליהו שנעדר מאז יום ראשון, החלו לאחר שאביו התלונן במשטרת אריאל, כי בנו נעדר. הוא היה אמור להגיע מביתר עילית, שם שהה אצל חבר, למכינה בנווה צוף בטרמפים, ומאז נעלם.

דובר ועדות ההתנגדות העממית, אבו עביר, שב והצהיר היום כי אנשיו חטפו מתיישב. הדובר אמר כי הודעתו מאתמול מהימנה וכי לא יימסרו בשלב זה פרטים אודות החטיפה והדרך שבה התבצעה. "לא נמסור אף פרט בחינם", אמר אבו עביר.

מקורות פלסטינים הודיעו, כי הנער הוא החטוף המוחזק בידי ועדות ההתנגדות.

ברחבי העולם היהודי נמשכות כל העת התפילות לשלומם של החטופים גלעד בן אביבה ואליהו פנחס בן מרים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד