י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הרב מצגר עורר מהומה במוסקבה

הרב הראשי השתתף בכנס ראשי דתות במוסקבה, שלף תמונה של גלעד שליט ושאל: "מה חטא הבחור הצעיר?"

הרב הראשי, הרב יונה מצגר מנופף בתמונתו של גלעד שליט מול הנציג האירני. צילום: NFC
הרב הראשי, הרב יונה מצגר מנופף בתמונתו של גלעד שליט מול הנציג האירני. צילום: NFC

הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, השתתף ביום שני במפגש ראשי דתות ברוסיה, והצליח לעורר מהומה לא קטנה, כשלצידו באותו שולחן יושב גם האייטוללה האירני.

עידן יוסף, כתב אתר 'מחלקה ראשונהNFC' מדווח, כי היה זה במהלך נאומו של הרב מצגר בפני משתתפי הוועידה. הרב מצגר שלף תמונה גדולה של החייל גלעד שליט, נופף בה, ושאל: "מה חטא הבחור הצעיר הזה, שחוטפיו מבקשים להורגו, לאחר שכבר רצחו בשבוע שעבר נער בן 18, רק בשל היותו יהודי?".

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, היה זה שדחף לפגישת המנהיגים דתיים במוסקבה, במאמצים להושיב זה מול זה נוצרים, מוסלמים ויהודים." נעשים ניסיונות לחלק את העולם על-בסיס דתי או אתני, לתקוע טריז בעיקר בין הקהילות המוסלמיות לאלו הנוצריות", אמר פוטין בפתיחת מפגש המנהיגים הדתיים הבינלאומי.

מפגש המנהיגים הדתיים, שיסתיים מחרתיים, אורגן על-ידי הכנסייה האורתודוקסית הרוסית שיזמה כינוס של המועצה הבין-דתית הרוסית Cהשתתפות נציגים מ-40 ארצות. המפגש ידון בתפקיד האמונה והדת בחברה, בהגנה של ערכי מוסרי ובמאבק נגד הטרור והקיצוניות.

במפגש נכחו ראשי דתות מרחבי העולם, בהם גם נציגים מסוריה, אירן וסעודיה.

בנאומו קרא הרב מצגר לזנוח את חילוקי הדעות הפוליטיים והמדיניים ולהתאחד סביב האמונה באל אחד. הוא הוקיע את הטרור ודרש מהאייטוללה של אירן, ששמר מרחק ממנו, להפעיל את השפעתו לשחרורו המיידי של החייל החטוף. ואז, כאמור, שלף הרב מצגר תמונה גדולה של גלעד שליט, ונופף בה אל מול המשתתפים וכלי התקשורת.

עוד אמר הרב מצגר כי הוא קורא להקים מפגש ראשי דתות קבוע מעין או"ם של נציגי דתות מרחבי העולם, אשר יתכנס באופן קבוע ובכך להביא לשלום, אהבה ואחווה בין העמים.

הרב הראשי גינה שימוש שעושים בשם האיסלאם לטרור במקום לשלום.

מאות המשתתפים שנכחו באולם הריעו בתשואות רמות בתום נאומו של הרב הראשי. הנשיא פוטין אמר כי התרגש עמוקות מדבריו הכנים. "דבריך נגעו מאוד ללבי, והם מאוד רלוונטיים גם לרוסיה", אמר כשהוא מכוון למאבקה של רוסיה בצ'צ'ניה ולרצח הדיפלומטים בעיראק.

נאומו של הרב מצגר עורר עניין רב בקרב התקשורת הבינלאומית.

קישורים:
מקור הידיעה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד