כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

שש שנות מאסר לגרגורי לרנר

הורשע בהונאה של שני אנשי עסקים. חרדים רבים שהתפתו להשקיע אצלו את כל הונם, תובעים כעת את כספם

גרגורי לרנר. צילום: הארץ
גרגורי לרנר. צילום: הארץ

בית המשפט המחוזי בתל-אביב גזר הבוקר (א') עונש של שש שנות מאסר על הנוכל גרגורי לרנר שהורשע בהונאה של שני אנשי עסקים בסכום של למעלה ממיליון דולר. במסגרת העונש הפעיל בית המשפט עונש של 27 חודשי מאסר על תנאי שנגזרו עליו בעבר. לרנר חויב גם לפצות את השניים בסכומים של כ-700 אלף שקל ולשלם קנס של 200 אלף שקל. במידה ולא ישלם את הפיצוי הכספי, יספוג שנת מאסר נוספת.

לרנר הורשע במשפטו בפברואר השנה, אך הצליח כחודש לאחר מכן להימלט לפרגוואי, שם נעצר על-ידי המשטרה המקומית וגורש חזרה לישראל.

בכתב האישום המקורי נטען כי לרנר קיבל במרמה 1.025 מיליון דולר משני אנשי עסקים, סמיון סוולקין ואוסקר קצנלסון, אחרי ששיכנע אותם להשקיע בעסקה לייבוא גז מרוסיה. לצורך העניין הציג לרנר לשני אנשי העסקים חוזה פיקטיווי בין חברת 'פסיפיק פטרוליום' שבבעלותו לחברת 'פטרובל' השווייצית, שעוסקת בשיווק מוצרי נפט וגז מחבר העמים. בפועל השתמש לרנר בכספים לצרכיו האישיים.

בתוך כך פנו לבית המשפט 224 איש, ביניהם חרדים רבים שהתפתו להשקיע אצל לרנר את כל הונם - בין אלפי שקלים למאות אלפי דולרים - לאחר שזה פירסם מודעות על עסקאות מפתות בעיתונות החרדית. בתביעות הכספיות שהגישו נגד לרנר הם תובעים כי ישיב את הכספים שנגזלו מידיהם באמצעות מעשי מרמה, תחת הכסות המשפטית של חברת 'רוסנפטגז-אינווסטמנט', ומבקשים להימנע מלהורות על חילוט הכספים שנתפסו ברשותו של לרנר, משום שכספים אלה, לטענתם, הם הכספים אותם הוציא לרנר מהם במרמה.

לדברי התובעים בעקבות צו העיקול הזמני שהוטל לבקשתם על כספים וזכויות של לרנר הודיעה התביעה כי נתפסו ברשותה כספים בסכום של כ-150 אלף דולר אשר היו בחשבונות הבנק של לרנר. ולדבריהם יהיה זה צודק בנסיבות העניין באם יוקפא המצב ולא ייעשה כל שימוש בכספים אלה.

סכום התביעות שהוגשו כנגד לרנר הוא כ-12 מיליון שקל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד