י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ועדת האתיקה: "הנחיות מטומטמות" זו לא עבירה אתית

ועדת האתיקה של הכנסת החליטה ברוב קולות כי ח"כ גפני לא עבר עבירה אתית כשקרא לעבר עו"ד אמנון דה הרטוך "יצרת חוק עם הנחיות מטומטמות". וגם: גפני הגיש תלונה לרשות השידור

"הנחיות מטומטמות". ישיבת ועדת החינוך עם גפני ודה הרטוך
"הנחיות מטומטמות". ישיבת ועדת החינוך עם גפני ודה הרטוך



ועדת האתיקה של הכנסת החליטה היום (ג') ברוב קולות כי ח"כ משה גפני לא עבר עבירה אתית בדו-שיח החריף שהיה לו בישיבת ועדת החינוך בכנסת עם עו"ד אמנוך דה-הרטוך לפני כחודש.

את התלונה נגד גפני לטובת דה-הרטוך, הגיש עו"ד גלעד קריב מהתנועה הרפורמית.

בתאריך ח' סיוון הגיע עו"ד אמנון דה-הרטוך, פקיד בכיר במשרד המשפטים, לדיון בועדת החינוך של הכנסת. ח"כ גפני מנהל מאבק עיקש נגד דה-הרטוך בטענה כי הוא מתנכל באופן קבוע למוסדות החרדיים.

במהלך הדיון התפתח דו-שיח חריף בין הצדדים. עיקר דבריו של גפני בישיבה נסובו סביב טענתו בדבר היותו של עו"ד אמנון דה-הרטוך נגוע בניגוד עניינים אישי, הנוגע לעתירה אותה הגיש הלה נגד החינוך העצמאי בעקבות לימודיו של בנו בבית ספר ברמות השייך לחינוך הממלכתי דתי.

וכך התנהל הדו-שיח בין הצדדים כפי שעולה מפרוטוקול הדיון:

קריאה: "זאת עזות פנים".


חה"כ גפני: "אל תגיד לי מה עזות פנים ומה לא. את כל החוק הזה אתה יצרת עם ההנחיה שלך המטומטמת. ..".

אמנון דה-הרטוך: "עם כל הכבוד, משתלחים בי ללא הפסקה וזאת בושה וחרפה".

חה"כ גפני: "אתה פוגע בי, אתה פוגע בילד שלי."

קריאה: "חה"כ גפני, אתה צריך להתבייש."

חה"כ משה גפני: "אני מתבייש כל הזמן לשבת אתך באותו חדר".

אמנון דה-הרטוך: "אני מבקש לשמור על כבודם של האורחים. יש גבול לכל תעלול. זאת חוצפה. אני מבקש שגם אדוני ישמור על הכבוד שלי."

בדיון נוסף שהתקיים ביום ד' בסיון תשס"ז עולה כי גפני פנה אל הגב' דורית מורג, היועצת המשפטית של משרד החינוך באמירה: "תשתקי, מה את מתערבת? חוצפה". חוצפה. חוצפה שפשוט לא תיאמן --- אתם עושים לנו."

מנגד, טען גפני כי קיימים גבולות ברורים ביחס להתנהגות חברי הכנסת כלפי עובדי הציבור המופיעים בוועדות והוא לא עבר את הגבולות המותרים ביחסו לעו"ד דה-הרטוך בוועדת החינוך. לדבריו, הויכוח עם עו"ד דה-הרטוך הינו עקרוני.

עוד הוסיף גפני כי מעבר להתנהלותו של עו"ד דה הרטוך ביחס לתחומי התמיכות במשרדי הממשלה השונים, הוא עויין את הציבור החרדי וקיימות לכך אינדיקציות שונות.

מנגד, גפני עצמו פנה לועדת האתיקה של הכנסת וטען כי הקובלנה שהוגשה היא חלק מן המאבק שמקיים המרכז לפלורליזם יהודי נגד הציבור החרדי ובנציגיו. כאמור, עו"ד גלעד קריב מהתנועה הרפורמית הוא זה אשר נחלץ לסייע לדה-הרטוך.

כאמור, החליטה הועדה ברוב קולות כילא נמצא כי אין בהתבטאויותיו של גפני במקרה זה, משום חצית גבול אסורה המקימה עילה לעבירה אתית. יו"ר ועדת האתיקה, חיים אורון (מר"צ) סבר בדעת מיעוט כי להעיר לגפני.

גפני מגיש תלונה לרשות השידור


בתוך כך, נמשך מאבקו של גפני נגד עו"ד גלעד קריב מהתנועה הרפורמית. גפני הגיש תלונה ליו"ר רשת השידור, משה גביש, נגד ראיון שהתקיים עם קריב ביומן הבוקר ברשת ב' בנושא הצעת חוק שהגישה סיעת יהדות התורה בנושא הישיבות הקטנות.

בכתבה ראיינו בין היתר את עו"ד גלעד קריב מהתנועה הרפורמית. לדברי ג]פני, "אין לגלעד קריב כל נגישות לנושא זה, ילדיו אינם לומדים בישיבות אלו ואין לזה כל קשר לעקרונות אותם הם מפרסמים במצעם שוויון ערך האדם, צדק חברתי וסובלנות דתית".

עוד הוסיף גפני כי "החמור מכל הוא היותו של גלעד קריב חבר מליאת רשות השידור המטילה צל כבד ושיקולים לא עניינים בהשמעת דעתו בנושא שכאמור אין לו כל קשר אליו והוא איננו נבחר ציבור המתראיינים בנושאים שונים".

קישורים:
גפני התעלל באורח של ליצמן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד