י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

עו''ד ר' פנחס (פיליפו) נצר ע"ה

עו''ד ר' פנחס נצר, בן 31, נפטר בפתאומיות מדום לב, במהלך ביקור בניו-יורק. הלוויתו תתקיים היום בגיברלטר, שם היה פעיל בחיי הקהילה והאיש שמאחורי ייסוד שיעור דף יומי של 'מאורות'

פנחס ע"ה לומד בשיעור דף יומי במשרד עורכי דין 'חסן' בגיברלטר (הראשון משמאל, עם הסוודר האפור)
פנחס ע"ה לומד בשיעור דף יומי במשרד עורכי דין 'חסן' בגיברלטר (הראשון משמאל, עם הסוודר האפור)



עו''ד ר' פנחס (פיליפו) נצר נפטר אתמול (א) בפתאומיות מדום לב, במהלך ביקור בניו-יורק, שם התקיימה חתונה של בן משפחה.

פנחס נצר ע"ה, בן 31, נולד וגדל במילאנו שבאיטליה. הוא למד בישיבת הישוב החדש בתל אביב, ישיבת חברון גבעת מרדכי, וישיבת נר ישראל בבולטימור.

לאחר נישואיו לבתו של עו"ד חיים (גיימס) לוי, ראש הקהילה היהודית בגיברלטר, עבר פנחס להתגורר בגיברלטר, שם היה פעיל בחיי הקהילה והיה הדוחף העיקרי לייסוד שיעור דף יומי של 'מאורות', במשרד עורכי הדין המפורסם של חותנו.

רק לאחרונה החל לפעול ולסייע ל'מרכז רבני אירופה'.

השאיר אחריו אשה ושלושה ילדים רכים, את אביו ר' הרשי, אמו ושלושה אחים ואחות.

הלוויתו תתקיים היום, יום שני, בגיברלטר.

ברוך דיין האמת.

בפורום 'הדף היומי', סופר על פעילותו:


"מאורות" במיצרי גיברלטר

אחד מאנשי גיברלטר, עו"ד ר' פנחס נצר, אדם העובד לפרנסתו ונמנה על לומדי הדף היומי. ר' פנחס ניסה מזה כמה פעמים לפתוח שיעור בגיברלטר, אולם מסיבות שונות שהזמן גרמם לא הסתייע הדבר בידו. בתקופה האחרונה ולאור ההדים הרבים המגיעים מארץ ישראל, המדווחים על סחף גדול והצטרפות קהלים חדשים ונוספים לקהילת לומדי הדף היומי, החליט לנסות שוב להקים שיעור במקום, תוך הסתייעות באנשי "מאורות" בארץ המטפלים בהקמת שיעורים אלו. הר' משה שטרייכר העומד בראש המחלקה, נחלץ חושים והתחיל לפעול במלוא המרץ להקמת שיעור בהקדם, תוך התגברות על המרחק הגיאוגרפי והקושי הלוגיסטי.

הרעיון לפתיחת השיעור, התקבל בשמחה רבה בקרב אנשי המקום, כאשר ראש הקהילה עו"ד מר לוי הי"ו הידוע בחמימותו לכל דבר שבקדושה, החליט להעמיד את משרדו המכובד HASSAN המונה מאה ועשרים עורכי דין יהודים וגויים, לטובת השיעור באופן קבוע.

לשיעור הראשון שהחל בתחילת מסכת ראש השנה, התאסף קהל מגוון של לומדים ובהם צעירי הקהילה, אנשי עסקים, שוטר מקומי, ובעלי בתים מן השורה.

בפתיחת השיעור הציג בפני הלומדים עו"ד ר' פנחס נצר, את אתר "מאורות הדף היומי" על גבי מסך, כאשר הציג לפניהם את האפשרויות השונות לשמיעה וצפייה בשיעורי דף יומי בשפות שונות, עדכונים שוטפים מהנעשה והנשמע בדף היומי ברחבי הארץ והעולם וכן הסביר ללומדים על האפשרויות להזמנת גמרות וספרי עזר עבור לומדי הדף, ישירות מהאתר.

מגיד השיעור הרב נתנאל במברגר שליט"א והלומדים הודו לעו"ד ר' פנחס נצר על עזרתו וטרחתו המרובה בהקמת ופתיחת השיעור, יחד נשאו תפילה שהשיעור יתחזק ויתווספו בו לומדים בכדי להגדיל תורה ולהאדירה. לאחר מכן החל מגיד השיעור הרב נתנאל במברגר שליט"א, אחד מחשובי האברכים בקהילה, במסירת השיעור במתיקות נפלאה.

כיום, שבועיים אחרי פתיחת השיעור, נמנים על הלומדים למעלה מחמש עשר משתתפים, כן ירבו, אשר "נשאבו" ללימוד הדף היומי, עם כל העוצמה והרצון האמיתי ללמוד ולהיות חלק מרבבות רבבות לומדי הדף היומי בארץ ובתפוצות.

שח ר' פנחס נצר: קהילתנו מונה קרוב לשש מאות משפחות הנמנות על כל הזרמים בציבור הדתי והחרדי. ניסיתי כמה פעמים להקים שיעור וב"ה בזכות העזרה שקיבלתי מאנשי "מאורות", יחד עם העידוד והדחיפה לא לוותר ולהתמיד במשימה הזו שהיא לא קלה, הצלחנו להקים שיעור לתפארת. גם נושאי האסטרונומיה שבמסכת נתנו "פו'ש" וגירוי ללומדים, שאינם בקיאים בנושאים אלו, ובווודאי שזה מאתגר להעשיר את הידיעות הכללית דרך לימוד הגמרא. אני מחכה לסיום הראשון שנערוך אי"ה בסיום מסכת ראש השנה, בו נקרא לעוד ועוד אנשים מהקהילה קטנים כגדולים להצטרף לשיעור ולחזק אותו.

קישורים:
פורום הדף היומי
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד