י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ועידת הכשרות האירופאית תתקיים בבודפשט בהשתתפות רבנים ומומחים

הוועידה תתקיים בין התאריכים ב-ה אדר ב' תשס"ח, ביוזמת אגף הכשרות במרכז רבני אירופה. הרבנים ייסעו להשתטח על ציונו של מרן החת"ס בפרשבורג

הגאון רבי יוסף דוד פרנקפורטר מפריז נואם בוועידת הכשרות הקודמת
הגאון רבי יוסף דוד פרנקפורטר מפריז נואם בוועידת הכשרות הקודמת


בבודפשט שבהונגריה תיפתח ביום ב' אדר ב' ועידת הכשרות האירופאית, בהשתתפותם של רבנים ומומחים בעלי שם עולמי בתחום כשרות המזון.

הוועידה המתקיימת ביוזמת אגף הכשרות של מרכז רבני אירופה, תימשך שלשה ימים, ותרכז את מכלול הנושאים הקשורים לכשרות המזון – החל מעדכון על בעיות שהתעוררו באחרונה ברכיבים שונים, התמודדות ופיקוח במפעלי ייצור אירופאים, וכלה ביוזמות חדשניות שיועלו במגמה לביצור חומות הכשרות.

יו"ר אגף הכשרות במרכז רבני אירופה, הגאון הרב פנחס פדווא מציריך, אומר כי "הוועידה בהונגריה תהווה חלק בלתי נפרד מסדרת כינוסים שהחלו אשתקד בבריסל, במטרה לדון בסוגיות שעל סדר יומה של מערכת הכשרות העולמית בכלל והאירופאית בפרט".

"מטבע הדברים, כינוס שכזה מביא בכנפיו דיונים ועדכונים, תוך החלפת רעיונות יצירתיים בין מומחים ידועי-שם מכל העולם, דבר שיהווה תרומה רבה לחיזוק הכשרות בקהילות היהודיות", אמר הרב פדווא בתחילת השבוע.

בישיבת היערכות שהתקיימה בימים אלה במעונו של הגאון הרב יעקב דוד שמאהל, דיין דק"ק 'שומרי הדת' באנטווערפן וחבר מועצת רבני אירופה, בראשותו של הגר"פ פדווא, סוכם על חלוקת שני ימי הוועידה למושבים שיעסקו בנושאים המקצועיים והמדעיים השונים, כאשר ביום השלישי לוועידה יתאפשר לקהל המשתתפים להשתטח על ציונו של מרן החת"ם סופר בפרשבורג ולסייר במוסדות התורה המקומיים. בישיבה השתתפו בין השאר יו"ר האגף לקשרי חוץ ופרויקטים מיוחדים ר' יוסף קורניק ואיש הארגון ר' יוסף הופמן.

באגף הכינוסים והסמינרים של מרכז רבני אירופה, נערכים להיבטים הלוגיסטיים של הוועידה, וארגון הפרטים הטכניים שיאפשרו את הצלחת הכינוס. רכז האגף ר' דוד רוז מעריך, כי כמו בכינוסים דומים – גם הפעם צפוייה השתתפות ערה של רבני קהילות באירופה המגלים ענין רב בנושאי הכשרות.

יצויין, כי המלון בו תתארח הוועידה ממוקם באזור פסטורלי על גדות הדנובה. את באי הוועידה יקדמו הרבנים בבודפשט, חברי מועצת רבני אירופה: הגאון הרב ברוך אוברלנדר רב דק"ק 'חברת ש"ס', והגאון הרב משה טוביה וייסברגר רב דק"ק 'עדת יראים' בבודפשט.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד