י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

משרד השיכון מסרב להעביר כספים לנפגעי חפציבה

נציגי המשרד הודיעו כי הם מסרבים לדרישת ועדת הכספים בדבר סיוע מיוחד בסך 25 מליון ש"ח לנפגעי חפציבה. יו"ר ועדת הכספים: "נקפיא העברות כספים למשרד השיכון עד אשר ישנו את עמדתם". בתוך כך: בנק הפועלים הצטרף להסדר עם חברת 'חפציבה' ויממן 70% מהשלמת הבניה

נלחם. ח"כ סטס מיסז'ניקוב
נלחם. ח"כ סטס מיסז'ניקוב

ועדת הכספים של הכנסת, פנתה למשרד השיכון לפני יומיים בדרישה להעביר עשרים וחמש מליון שקל לטובת נפגעי חפציבה, סכום שיכול לסייע מאד ולסיים כמעט כליל את הפרשה העגומה.

נציגי משרד השיכון שבאו היום (ד) לדיון מיוחד של ועדת הכספים בעניין, השיבו לבקשה בלאו. הסיבה: "למשרד אין כל אפשרות תקציבית לסייע בעניין".

בתגובה להודעת משרד השיכון, הודיע יו"ר הועדה, ח"כ סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתינו), כי הועדה תקפיא את כל ההעברות התקציביות הקשורות למשרד השיכון, עד אשר זה ישנה את דעתו.

מיסז'ניקוב טוען כי משרד השיכון אינו ממלא את תפקידו כאחראי על רוכשי הדירות בארץ, לדבריו "כך זה היה גם בתחילת הפרשה, כשלמשרד השיכון לא היו אפילו נתונים בסיסיים לגבי מימדי האסון שפקד אלפי משפחות בארץ, וכך גם היום כשהמשרד מסרב לקחת אחריות לספק מטריה חברתית למאות משפחות שנמצאות במצוקה איומה בגלל אובדן החסכונותיהן וביתן העתידי". מיסז'ניקוב הוסיף כי הוא קורא לשר השיכון להתערב אישית בעניין ולספק תקציבים לאזרחי מדינת ישראל שסבלו מספיק מהפרשה.

בתוך כך נודע, כי בנק הפועלים הצטרף גם הוא להסדר בין הבנקים לחברת חפציבה, במסגרתו הבנקים יממנו מכיסם 70% מעלויות השלמת הבניה בפרוייקטים התקועים - כך דיווח מנהלה המיוחד של החברה, עו"ד יצחק מולכו. זאת בנוסף לשני הבנקים שהצטרפו כבר, בנק ירושלים ובנק אדנים.

בנק לאומי ובנק מזרחי טפחות, שליוו אף הם פרוייקטים של החברה, שוקלים את הצטרפותם להסדר, ומקיימים משא ומתן בנושא מול החברה ורוכשי הדירות.

קישורים:
בשורה: פרוייקט 'חפציבה' במודיעין עילית יושלם
רוכשי חפציבה יזכו להקפאה של חצי שנה במשכנתא
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד