י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ברק לא רוצה אתכם

ברק סירב לתת פטור גורף לאברכים מצה"ל? אחיי החרדים, בבקשה אל תערכו השוואות בין לומדי התורה המגינים על ארץ הקודש לא פחות מאלו הממיתים עצמם באהלה של 'גלי צה"ל'. יאיר בורוכוב בטור דעה

יאיר בורוכוב
יאיר בורוכוב

בוקר טוב אהוד ברק,

זהו, נגמרו טילי הגראד באשקלון? תמו ימי הקסאם בשדרות? השקט חזר לשרור בגזרה? אין יותר בעיות ביטחוניות בוערות? עזה כבר נקייה מטרוריסטים? סיימת כבר לטפל בהחזרת שלושת החטופים הביתה? אשדוד כבר ממוגנת? ומה עם קרית גת, כבר חוברה למערכת 'צבע אדום'?

או, כמובן, שכחתי. יש בעיה הרבה הרבה יותר בוערות מכל אלו שהזכרתי, כמובן – ההישרדות הפוליטית שלך ושל מפלגת העבודה. מי שנתפסו בקלקלתם ומחפשים תירוצים מעבר להרי החושך מדוע הפרו את הבטחתם כי אחרי דו"ח וינגורד יפרשו מהממשלה ומותקפים בגין כך אפילו על ידי חבריהם, מחפשים את הספין התורן כדי להסיר מעליהם את הביקורת ולהיכנס במהירות אל חיקם החמים של ה"מיינסטרים" הישראלי. החילוני. האשכנזי. האליטיסטי.

מה יותר זמין, נוח ופופולרי מאשר להיטפל לחרדים, ובפרט אל בחורי הישיבות. מדוע לטפל בבעיותיה הבוערות של המדינה, בדרך הקשה והרצינית, כאשר הדרך הפשוטה זמינה וקלה הרבה יותר: הכה ביהודים והצל את המדינה. החליפו כמובן את המילה "יהודים" ב"חרדים", והנה לכם המתכון הישן והטוב לפוליטיקאי השורד.

מגוחך כי דווקא אהוד ברק, בעל האימרה "צבא קטן וחכם", הוא זה שמבית מדרשו יצא הספין החדש. אך את ברק, כך למדנו, לא מביכים עם אמרות מהעבר, אין לו בעיה עם זה, הוא הרי תמיד פרגמטי "עם הפנים קדימה".

ברק הוא האחרון שמעוניין לראות את תלמידי הישיבות בצה"ל. תראו כיצד הוא מחבק ב"חום" את תלמידי ישיבות ההסדר, לאחרונה יורדת מערכת הביטחון ממש לחייהם: מפזרים אותם ביחידות שונות, כולל יחידות מעורבות של בנים ובנות ומוציאים להם את הנשמה, רק כי הם ממש "מעוניינים" שהחרדים יתגייסו לצה"ל.

אחי החרדים, דבר אחד אני מבקש מכם: אל תשמיעו כעת באוזני ברק וחבריו את ההרצאות הבלתי נגמרות על תרומתם הרוחנית והסגולית של תלמידי הישיבות לעם ישראל. אל תקריאו לו את שיריו של ביאליק על תרומת בית המדרש לחיי העם. אל תערכו השוואות בין חובשי ספסלי בית המדרש המגנים על עם וארץ הקודש לא פחות מאלו הממיתים עצמם באהלה של 'גלי צה"ל', מחרפים נפשם בתזמורת צה"ל או אלו המוסרות נפשן על קדושת כוס הקפה של המפקד. את כל זה פשוט אל תעשו כי יש לי חדשות בשבילכם: ברק מעוניין עוד יותר מהחרדים שתלמידי הישיבות לא יתגייסו. הוא פשוט זקוק לזה כשק-חבטות, ממש כמו אוויר לנשמה. הוא נואש עם הספין הזה ולכן, עשו טובה ואל תשחקו לידיו.

במקום זה, בקשו ממנו פשוט להתחיל להתמקד בפתרון בעיותיה הממשיות של המדינה, ולא לבלבל את ההמונים עם אופיום של ספינים והצגות ילדים.

קישורים:
מקור הידיעה: YNET
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד