ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

בניזרי: שוקל לוותר על הערעור

חבר הכנסת לשעבר, שנדון לשנה וחצי מאסר, צפוי לוותר על ערעור לבג"ץ. הנימוק הרשמי: "אין לי עוד כח". מקורבים: בג"ץ צפוי להחמיר בעונש עוד יותר, בניזרי חושש מזה. האיש החזק נשבר?

מרים ידיים? שלמה בניזרי
מרים ידיים? שלמה בניזרי

חבר הכנסת שנשלח לכלא, שוקל לוותר על ערעור לבית המשפט העליון. למרות ההצהרה שהעניק מיד לאחר גזר הדין במשפטו, ייתכן והוא חוזר בו מכוונתו.

בניזרי לא מפקפק בצדקתו: "אני עדיין בטוח בחפותי המלאה, ואין לי כל ספק שאוכל לנצח במשפט" הוא טוען, ומסביר "אין לי כח לעוד שנתיים של סחבת משפטית ושל עינוי דין, אולי כבר עדיף לשבת ולסיים עם זה".

עם זאת, מקורבים לחבר הכנסת לשעבר, הדליפו ל'בחדרי חרדים' כי ההחלטה המסתמנת שלא לערער לבג"ץ, התקבלה לאחר התייעצויות משפטיות, בשל החשש שבית המשפט העליון לא רק שיימנע מזיכוי ומביטול המאסר, אלא שהוא עשוי להחמיר בעונשו של בניזרי שנקבע על ידי בית המשפט המחוזי לשמונה עשר חודשי מאסר על אף דרישת הפרקליטות עונש מאסר בן 7 שנים.

ביום ראשון השבוע, גזר שופט בית משפט השלום בירושלים, יעקב צבן, על שלמה בניזרי שנה וחצי מאסר בפועל, קנס של שמונים אלף שקלים, ואות קלון. לפיכך, אולץ בניזרי להשעות עצמו מחברותו בכנסת. השופט העניק לנאשם ארכה בת 45 יום עד לתחילת ביצוע העונש, על מנת לאפשר לו לערער על ההחלטה.

מיד לאחר הקראת גזר הדין, הודיעו בניזרי ופרקליטיו כי יערערו על העונש לבג"ץ, "אני יזוכה, אני מבטיח לכם" אמר בניזרי. כעת, כאמור, הוא שוקל לחזור בו מההבטחה.

קישורים:
שלמה בניזרי נדון לשנה וחצי בכלא
סופית: בניזרי מושעה מהכנסת
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד