י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

עצמאות על פי ש"ס

המשבר התורן כמעט וקרה היום, כששרי ש"ס סירבו לחתום על מנשר היסטורי הקשור ביום העצמאות. לבסוף הושגה פשרה, בהסכמת אולמרט, וישי הוסיף במסמך: "עלינו לזכור, מאת ה' היתה זאת"

הרב אישר - ישי חתם. הרב עובדיה ואלי ישי
הרב אישר - ישי חתם. הרב עובדיה ואלי ישי

ש"ס מפגינה את כוחה גם כשמדובר באנקדוטות שוליות. על רקע סימני התפוררות הממשלה, והיחלשות כוחו של אולמרט בשל החקירות, ראש הממשלה יעשה הכל, אבל ממש הכל, בכדי לא לעצבן את ש"ס.

שרי הממשלה התבקשו הבוקר בישיבתם השבועית לחתום באופן סמלי על מנשר שהודפס בשנת תש"ט, לרגל מלאת שנה לקום המדינה. המנשר קובע את יום ה' באייר כ'חג העצמאות', ונפתח במילים: "היום מלאה שנה מאז הוסר עול זרים מעל ארצינו...", ומסתיים: "כי ביום הזה יחוג עם ישראל את חג חירותו החדשה".

המנשר והתוספת. צילום: לע"מצילום: המנשר והתוספת. צילום: לע"מ
המנשר והתוספת. צילום: לע"מ

השרים נתבקשו לחתום על צילום המסמך, כאקט סמלי לרגל 60 שנה למדינת ישראל. אלא ששרי ש"ס בדקו ומצאו כי במסמך אין זכר לאלוקי ישראל, ואף לא צל צילה של זהות יהודית. לפיכך, החליטו השרים, להימנע מחתימה על המסמך.

בסופו של דבר, התקשר יו"ר הסיעה, אלי ישי, ליו"ר מועצת החכמים, הגר"ע יוסף, שהורה לו לחתום על המסמך, אך להוסיף בשוליו הערה. אולמרט, שממש לא מחפש סיבה למסיבה, קפץ על הרעיון, והסכים.

וכך, המסמך ההסטורי נפתח במילים אלו: "משפט שהוסף ע"י השר ישי בהתייעצות עם הרב: עלינו לזכור, מאת ה' היתה זאת ואני תפילה לבורא עולם שנזכה להחזיר עטרה ליושנה, זה היום עשה ה'". רק לאחר מכן חתמו הוא ויתר שרי ש"ס על הדף.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד