י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

רק דיינים שאומרים הלל ביום העצמאות

הצעת חוק שמגבש ח"כ אורלב קובעת: יוקמו בתי דין מיוחדים לגיור בהם יכהנו דיינים 'ציוניים' וששירתו בצה"ל בלבד. על פי ההצעה, בתי הדין הרבניים לא יוכלו לדון בנושאי גיור. מלחמת הדלי"ם בחרדים

פסיקה פוליטית ואנטי ציונית. זבולון אורלב
פסיקה פוליטית ואנטי ציונית. זבולון אורלב

פסילת גיוריו של הרב חיים דרוקמן ממשיכה להסעיר את המערכות הפוליטית והרבנית כאחד, זו הופכת להיות מלחמת עולם בין מערך הרבנות הראשית 'המתחרדת', לבין הגורמים השמרניים בציבור ה'מזרחי'. ח"כ זבולון אורלב (האיחוד הלאומי – מפד"ל) שאינו רואה בעין יפה את הפסיקה, מגבש הצעת חוק שתמנע מבתי הדין הרבניים לדון בענייני גיור, ותותיר סמכות זו רק לבית הדין המיוחד.

לדברי אורלב, ההחלטה לפסול את גיוריו של דרוקמן היא "החלטה פוליטית ואנטי-ציונית, בית הדין הגדול כרת את הענף שעליו ישב". הוא קורא "להקים בתי דין חלופיים לגיור מטעם המדינה, בהם יכהנו דיינים ששירתו בצה"ל ומתפללים ביום העצמאות עם 'הלל בברכה' לתקומתה של המדינה".

בפסק דין חסר תקדים, החליטו דייני בית הדין הגדול, הרבנים שרמן, איזירר ושיינפלד לאמץ את החלטת הדיין האשדודי, הרב עטיה, לפסול את כל הגרים שנתגיירו בבית הדין המיוחד לענייני גיור של הרבנים דרוקמן ואביאור מאז שנת 1999.

בראיון לערוץ 7 בעקבות הפסיקה אמר הרב דרוקמן: "ההחלטה התקבלה בניגוד לדעתו של נשיא בית הדין הגדול, הרב שלמה עמאר. ישבו שלושה דיינים מבית הדין הגדול וכתבו כתב פלסתר מרושע שאין לו ולאמת והצדק כלום. הרב אברהם שרמן, שהיה אב בית הדין בדיון, פירסם אותו לפני כשלושה חודשים בכנס דיינים כללי והרצה עליו, והזכיר אותי ב'תוארי כבוד' רבים, תוך כדי אמירת גיבובי דברים. בעקבות ההרצאה הזאת טלפנו אלי דיינים כשהם מזועזעים מכך, שבלי לדבר איתי או לשמוע את הצד שלנו, הוא פרסם פסק דין כנגדי".

רבני 'צהר' פרסמו הודעה בה הם מגנים את פסק הדין החריף: "ארגון רבני צהר רואה בחומרה את ההחלטה השערורייתית של בית הדין הרבני הגדול לפסול רטרואקטיבית את כל הגיורים שנעשו בבית דינו של הרב הגאון חיים דרוקמן שליט"א משנת 1999 ועד היום. בית הדין מתעלם מאיסורים מפורשים להונות ולצער את הגר ופוגע בכך בעשרות אלפי גרים ומועמדים".

קישורים:
בית הדין הגדול: כל גיורי הרב דרוקמן פסולים
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד