י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הרב עמאר: פסיקת הגיור - מחטף

הרב הראשי נפגש היום עם ח"כ אורלב והבטיח לו כי יפעל לביטול פסיקת בית הדין הגדול בעניין גיורי הרב דרוקמן. בישיבה שהתקיימה בכנסת הודיע עו"ד גלעד קריב כי יגיש עתירה לבג"ץ כנגד בית הדין הגדול

אפעל לביטול הפסיקה. הרב שלמה עמאר
אפעל לביטול הפסיקה. הרב שלמה עמאר

הרב הראשי לישראל, הרב שלמה עמאר, יוצא חוצץ כנגד הפסיקה בעניין גיורי בית הדין המיוחד לגיור. בפגישה שקיים היום (ב) עם ח"כ זבולון אורלב (האיחוד הלאומי - מפד"ל) אמר הרב עמאר: " הדיינים שפסלו את גיוריו של הרב דרוקמן לא היו אמורים כלל לדון בתיק ומדובר היה במחטף לא ראוי"

לדברי אורלב, הרב עמאר הבטיח לו כי הוא פועל לביטול פסק הדין של בית הדין הגדול (בראשו הוא עומד). כזכור, פסלו הדיינים את גיוריה של אשה שהתגיירה באמצעות בית הדין של הרב דרוקמן, כיוון שלא שמרה תורה ומצוות לאחר הגיור. בתגובה לדברים, הבטיח אורלב כי יקפיא את הצעת החוק שלו שבאה למנוע מבתי הדין הרבניים לעסוק בגיור.

אתמול פרסם הרב עמאד הבהרה, ולפיה פסיקת בית הדין לא משליכה על כלל הגיורים שביצע בית הדין בראשות הרב דרוקמן. "פסק הדין האמור מתייחס למעשה רק לתיק אחד, תיק זה לא נסתיים עדיין והוחזר לבית הדין האזורי. ואולם אין שום ביטול גירות בפסק זה כלל, אלא מתיחת ביקורת שמתייחסת להרכב אחד שכבר אינו קיים".

בעקבות הסערה, התקיימה היום ישיבה בנושא בוועדה לפניות הציבור של הכנסת. ח"כ משה גפני (יהדות התורה) תקף בישיבה את עצם כינוס הועדה: "פעם ראשונה שיושבת ועדת כנסת כועדת ערעור על גוף שיפוטי, יושבים דיינים תלמידי חכמים שהחליטו מה שהחליטו ויש לכך תוקף של פסק דין". גפני הוסיף כי "דיינים תפקידם לפסוק ע"פ ההלכה וכך פסקו ומגיע להם חיזוק על כך. אם רוצים לשנות יש לשנות את החוק ולקבוע כי הגיור לא ייעשה ע"פ ההלכה וכל עוד שזה החוק. הגיור הוא ע"פ ההלכה".

ח"כ דוד רותם (ישראל ביתינו) טען כי "הדיינים החתומים על פסק הדין (שרמן, איזירר, ושיינפלד) לא ישבו כלל בהרכב בדיון". עו"ד גלעד קריב מ'המרכז לפלורליזם יהודי', הודיע בדיון כי בקרוב תנועתו תגיש עתירה לבג"ץ כנגד בית הדין הרבני הגדול על כך שחרגו מסמכותם להוסיף שמות לרשימת מעוכבי החיתון. יו"ר הוועדה, ח"כ סופה לנדבר (ישראל ביתינו), בירכה אותו על כך.

קישורים:
בית הדין הגדול: כל גיורי הרב דרוקמן פסולים
רק דיינים שאומרים הלל ביום העצמאות
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד