י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הרב מזור בהיינה הושבע לכנסת

היום בצהריים הושבע הנציג האתיופי בש"ס, והחל לכהן כחבר כנסת. המינוי התעכב בשל חשש לבעיות משפטיות – שהתבדו. בהיינה, בן 34, משמש כרב הקהילה האתיופית בבאר שבע, מקום מגוריו

לא אופטימי. מזור בהיינה
לא אופטימי. מזור בהיינה

הפעם זה סופי. לאחר כמה תקלות קטנות ובעיות משפטיות שצצו ברגע האחרון, הוסרו המכשולים והרב מזור בהיינה הוא חבר כנסת מן השורה מטעם סיעת ש"ס. היום (ב) בצהריים נשבע בהיינה אמונים למדינת ישראל, והחל את כהונתו בכנסת.

בהיינה, מס' 13 ברשימת ש"ס לכנסת, נכנס בעקבות השעייתו של ח"כ לשעבר שלמה בניזרי, שהורשע בפלילים וירצה עונש מאסר בפועל. הח"כ הטרי סקפטי למדי לגבי משך כהונתו, לאחר גזר הדין של בניזרי, הוא לא נשמע מתלהב: "הממשלה, מה נשאר לה? המציאות מראה שלא תחזיק הרבה זמן מעמד. אני לא נביא, אבל זו התחושה".

הרב מזור בהיינה, בן 34, מכהן כרב הקהילה האתיופית בבאר שבע, מקום מגוריו, והוא נשא בעבר בשורה מכובדת של תפקידים ציבוריים שונים, רובם בתחום החברתי. הוא עלה מאתיופיה בשנת 1982, כשהיה בן 9 עם משפחתו.

השבעתו של בהיינה התעכבה, משום שהתברר כי בעת הגשת רשימת ש"ס לכנסת הוא כיהן כרב קהילה בבאר שבע, וזאת בניגוד לחוק יסוד הכנסת. לאחר בדיקה שנעשתה עם ועדת הבחירות המרכזית התברר שהרב בהיינה דיווח בשעתו כי הוא רב קהילה, אולם הוא לא הופיע ברשימות של רבנים מקבלי שכר שמשרד הדתות העביר לוועדת הבחירות.

קישורים:
נא להכיר: ח"כ הרב מזור בהיינה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד