י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בחורי ישיבה תקפו פקחים בעין גדי

פקחי שמורת הטבע והגנים העירו לתלמידי ישיבה מבני-ברק שערכו קמפינג בשמורת עין גדי ודרשו מהם לכבות את האש. לטענת הפקחים, הבחורים הגיבו באלימות. לטענת רב בישיבה, דווקא הפקח היכה

הרכב שהותקף על ידי הבחורים. צילום: רשות הטבע והגנים
הרכב שהותקף על ידי הבחורים. צילום: רשות הטבע והגנים

חילול ה' בעין גדי: פקחי שמורת הטבע והגנים בשמורת עין גדי הותקפו הלילה על-ידי קבוצה של כ-100 בני ישיבה מבני-ברק.

תלמידי ישיבה מבני ברק ערכו קמפינג בשמורת עין גדי. כאשר הפקחים של הרשות העירו להם על הסכנה שבהבערת אש בשמורה ודרשו מהם לצאת החוצה, החלו הבחורים, לטענת הפקחים, לתקוף אותם ואף גרמו נזק לרכבם, כאשר ניפצו את שמשת הרכב.

מנהל השמורה, דודי גרינבאום, סיפר הבוקר על המקרה: "פקחי הרשות הוזעקו לשטח השמורה הסגורה בלילות כדי להוציא מתוכה כ-100 תלמידי ישיבה שנכנסו בכסות החשיכה, הדליקו אש בניגוד להוראות וסיכנו את הצמחייה ואת בעלי החיים באיזור".

לדבריו, הבקשות של הפקחים מתלמידי הישיבה בני ה-16 לעזוב את המקום נתקלו באלימות קשה. "הם יידו אבנים לעבר פקחים ולעבר הג'יפ שלהם. נגרם נזק ובדרך נס איש לא נהרג מהאנשים שלנו, אמר מנהל השמורה וציין כי "מעולם לא נתקלתי באלימות שכזו במגזר החרדי".

אחד הרבנים שליווה אותם אמר ל'מעריב': "הצעירים עשו על האש קרטושקס בשטח פתוח ליד האכסניה". לדבריו, הפקח שהגיע אמר להם שאסור להדליק אש משום שזה הגבול של השמורה ואישר להם חצי שעה של התארגנות על מנת לעזוב את המקום. הוא סיפר כי כעבור 20 דקות הגיע פקח אחר והיכה את הנערים.

הרב ציין כי הפקח אמר לו שהוא עצור מבלי שתהיה לו תעודת שוטר והוסיף: "אני מכחיש את הטענות בדבר יידוי אבנים על הפקחים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד