ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

מקום שני: הפלפל, אבי בלום

הוא כותב 'חבורעס' בעיתון, ומעניק לקוראיו שקלא וטריא פוליטית. אבי בלום, בוגר 'אור ישראל' בן 30, עושה בית ספר לעיתונאים רבים וותיקים ממנו. איפה הוא התחיל? כאן, ב'בחדרי חרדים' • הברקה של רגע

אבי בלום
אבי בלום



דירוג העיתונאים: מקומות 12-30
במקום החמישי: חיים גרינבוים וינון פלח
במקום הרביעי: אריה זיסמן ואהרן גרנות
במקום השלישי: הביטחוניסט, ישראל קצובר


(שיטת העורך – 36 נקודות. שיטת הכתב – 131 נקודות)

אבי בלום ('בית ספר לפוליטיקה'), רק בן 30, וכבר מפורסם ואהוד. למקום השני בדירוג העיתונאים הוא לא הגיע סתם, לזכותו נזקפים אין ספור טורים פוליטיים הזוכים לאהדה רבה בקרב הציבור. הוא נחשב לשנון, דוגרי וכן, מבריק ואפילו מוגדר כ'חצוף לא קטן' שדילג מעל ראשי עיתונאים רבים וזקנים בהרבה ממנו.

סגנון הכתיבה שלו הוא ישיבתי בעליל. ניתוחי-עומק בעלי הוה-אמינה ומסקנה כדוגמת ה'חבורות' הישיבתיות. הגולש 'מנהשורה' על בלום: "פרשן מעולה ואובייקטיבי מאין כמוהו". הגולש 'מירונער': "בשקט בשקט הוא הגיע רחוק מאוד, וכנראה שהשמים הם הגבול". הגולש 'קו350': "כתיבה בהירה ומדהימה". הגולשת 'אצת ים': "סוג של ירון דקל?".

בלום נולד ברחובות למשפחה ליטאית, לאחר לימודים סדירים בעיר, הוא גלה לפתח תקווה, לישיבת 'אור ישראל', שם למד עד נישואיו. אבי מתגורר כיום באלעד, הוא עדיין אברך כולל (כן כן, תתפלאו), ואף לומד בחברותא מדי יום עם אחד מרבני העיר.

הכתב המצטיין של רשת 'קו עיתונות דתית' עומד לסיים תואר ראשון במשפטים. הוא לומד בקריה האקדמית בקריית אונו, ואפילו נבחר כמצטיין דיקאן. את דרכו בעיתונות החל בלום כאן, באתר 'בחדרי חרדים'. טורי ביקורת העיתונות שלו שהתפרסמו באתר, 'בין השורות' (תחת השם 'א. מור'), היו לשם דבר.

בראשית השנה שעברה הוא נשלף מהנט וגויס לרשת המקומונים קו עיתונות דתית. בלום ידוע כבעל קשרים מעולים עם פוליטיקאים ואנשי מפתח מכל גווני הקשת. על אף שהוא עצמו מוגדר ליטאי, הוא בעל שורשים גוראיים, ושומר על קשר חם עם החסידות (כמידי שנה, את פזמון 'במוצאי מנוחה' במוצ"ש האחרון הוא אמר, ביחד עם אלפי החסידים, בבית המדרש הגדול של גור)

שאלה אחת שאלנוהו: שאיפות, יש לך?

"כן. ללמוד ככל שיתאפשר ולהתפרנס בכבוד".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד