י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לעיתון יומי חדש מבוקש: משקיע

בעוד שבריכוזים החרדיים מתנהל מסע החתמה על טפסי מנויים לעיתון יומי חדש, יצאו עסקנים מ'שלומי אמונים' לארצות-הברית בניסיון לגייס משקיעים. משפחת פרוש חוששת לקחת על עצמה את ההימור

מסע החתמה לעיתון היומי החדש. צילום: יצחק לב ארי
מסע החתמה לעיתון היומי החדש. צילום: יצחק לב ארי

בעוד שבריכוזים החרדיים מתנהל מסע החתמה על טפסי רישום לעיתון יומי חדש, יצאה אמש לארצות הברית קבוצה של עסקני סיעת 'שלומי אמונים', ובראשה יעקב ברגר, בניסיון לעניין משקיעים חרדיים ביוזמת הוצאת עיתון יומי חרדי נוסף.

לדברי עסקני 'שלומי אמונים', בידם כבר קרוב ל-4000 חתימות של אנשים המצהירים כי הינם מעוניינים להצטרף כמנויים לעיתון החדש, וכי מבחינתם ברגע שיגיעו ל-5000 חתימות, יחלו בהקמת מערכת העיתון.

במערכות היומונים החרדיים מתייחסים בספקנות גדולה כלפי ליוזמה. לדבריהם, קשה מאוד בתקופה הנוכחית, המתאפיינת בקשיי נזילות אצל מרבית אנשי העסקים בעולם, למצוא מי שיהיו מוכנים להיכנס להשקעה בעיתון חדש, בעלות של מיליוני דולרים. "זהו הימור כספי על כל המשתמע מכך. הרי איש לא יכול לערוב למשקיע הפוטנציאלי כי השקעתו תצלח, וכי כספו לא ירד לטמיון במידה והעיתון לא יצליח להחזיק את עצמו.

"גם לו יהיו 5000 הוראות קבע חתומות", אומר מנהל עיתון חרדי, "זה עדיין לא בסיס איתן לעיתון יומי, מאחר ורבים מהחותמים עושים זאת בתוך הלהט וההתלהבות הראשונית מהיוזמה החדשה. אבל בשעת אמת, אם יקום העיתון בפועל, יעשה כל אחד את החשבון הכלכלי האישי, ומרבית מהחותמים יוותרו על הוצאה חודשית קבועה נוספת".

גם במשרדי הפרסום, מטילים ספק בהצלחת היוזמה. הם מציינים את העובדה שבכל המערכות מתמודדים בתקופה הנוכחית עם קשיים לגייס שטחי פרסום, גם מהחברות הגדולות והיציבות, עקב המיתון העולמי, והדבר בולט ומורגש בשטחי הפרסום המועטים בתקופה האחרונה.

אולם, למרות כל הנתונים הללו, ב'שלומי אמונים' לא מתכוונים להרים ידיים. שם משוכנעים כי למרות הכל דווקא בתקופה הנוכחית, תהיה הענות בציבור הרחב להצטרף לעיתון יומי חדש. הם מתבססים על המנויים המאוכזבים של היומונים החרדיים, שיעבירו את דמי המנוי לעיתון החדש, מה שיצור גרעין חזק ויציב של מנויים.

"לא יתכן", טוענים ב'שלומי אמונים', כי מסע הבחירות לראשות העיר ירושלים לא קיבל רוח גבית מהיומונים החרדיים. העובדה כי היומונים, ובפרט 'המודיע', לא דיווחו כמעט על מערכת הבחירות לראשות העיר, ייקרה את מסע הבחירות עשרות מונים. בשביל להגיע עם המסרים שלנו לציבור הרחב נאלצנו להשקיע הון רב. כל זה שכנע אותנו כי אין לנו אפשרות לסמוך על היומונים המפלגתיים הקיימים".

למרות כל זאת, כרגע מסתמן כי משפחת פרוש אינה מוכנה להיכנס להימור הכספי הכבד של השקעה בעיתון, ומעדיפה להשאיר את הזירה לבעלי יכולות מימון גבוהים יותר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד