כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

המאגר הענק 'אוצר החכמה': חינם לכל החודש

חברת 'אוצר החכמה', המאגר המקוון הגדול ביותר של ספרי יהדות, מציעה בהזדמנות חד פעמית: האתר פתוח להורדה חינמית, ללא כל התחייבות וללא כל תשלום • כתבה פרסומית

המאגר הענק 'אוצר החכמה': חינם לכל החודש

בימים אלו, כאשר עם הספר מציין את היציאה מעבדות לחירות, במאורע המרשים של 'והגדת לבנך', הממחיש את מסירת אוצרות הרוח של עמנו מדור לדור, מה יותר מתאים מאשר מסע עכשווי, החושף אותנו מידית אל אוצרות היהדות במלוא הדרם, באופן חסר תקדים בהיקף ובזמינות.

נסו לדמיין את המשמעות של היכולת המונחת באצבע אחת שלכם, המסוגלת להגיע בלחיצה אחת אל כל שורה, אל כל דף, בכל ספר שבמאגר העצום. חברת 'אוצר החכמה' מציעה הזדמנות חד פעמית ומיוחדת במינה של פתיחת מאגר הספרים באתר האינטרנט חינם במשך חודש ניסן, ללא כל תשלום.

אי אפשר שלא להתפעל מההשקעה העצומה של צוות 'אוצר החכמה', העומדים מאחורי המפעל האדיר של סריקת כל ספרי הקודש, דף אחר דף. הם הצליחו לקבץ יחד את כל הספרים ולהפיץ אותם, באמצעות תוכנה של מאגר מחשב משוכלל ובאתר מקוון, ובהם 36.000 ספרים סרוקים בצורתם המקורית.

אין מדובר רק על ספרי יסוד הנמכרים כיום לכל דורש, כמו ספרי תנ"ך, תלמוד בבלי, שולחן ערוך וכו', שכן במאגר נפלא זה קובצו יחד ספרים נדירים, שנדפסו לפני מאות שנים, ביניהם הוצאות נדירות של ספרים שנדפסו במספר מצומצם של עותקים, קבצי הערות ופלפולים, ספרי זיכרון מסוגים שונים, חידושי תורה, שו"תים וקבצים תורניים שנכתבו במשך הדורות, ספרי הלכה, ספרי מוסר והשקפה, ספרי חסידות, כתבי עת תורניים וביטאונים, ועוד ועוד.

גם בתחום ההיסטורי מציע מאגר 'אוצר החכמה' מאות ספרים וקבצים, הן ספרים שנכתבו כספרי היסטוריה יהודית, והן ספרים וקבצים רבים שנכתבו כספרי ליקוט לסיפורים שהתקבצו במרוצת הדורות, מאורעות שעברו על עמנו במרוצת הדורות, סיפורי צדיקים ועוד, שמתוכם בלבד יכול כל אחד לשאוב מידע רב ואיכותי. לא לחינם יש מי שאומר כי מאז מהפכת הדפוס, לא הייתה מהפכה כזו בתחום ספרי הקודש.

"חידוש נוסף של המאגר הוא", אומר הרה"ג ר' ארז סלע, יוזם פרויקט הענק, "האפשרות לחיפוש טקסט חופשי ברוב המכריע של הספרים, ובמהירות מדהימה של שניות בודדות".

הוא אשר אמרנו בראשית הדברים: בלחיצה אחת יכול כל אחד למצוא כל מילה או משפט אשר יחפוץ. התכנה כוללת כמה אפשרויות לחיפוש, שעל ידם ניתן למצוא בקלות את המבוקש.

על ידי אפשרות זו, ניתנה היכולת לכל אחד למצוא את מבוקשו ברבבות ספרים. אגב, רבים יכולים למצוא את שמות זקניהם בספרים וקבצים רבים, המעוניינים בסיפורים ותיאורים על עיירה מסוימת יכולים כעת למצוא זאת בנקל. כמו כן קיימת אפשרות למצוא סיפורים הקשורים לתאריכים מסוימים וכדומה.

בתחום הלימוד החיפוש יעיל ושימושי ביותר. ציטוט משפט, יפתח בפני המשתמש את כל המקורות בהם מובא המשפט, כשבמקרים רבים יוכל הלומד למצוא במקורות אלו ביאורים למשפט. ציטוט של כמה מילים מתוך שיחה או הלכה, יוכל לפתוח בעיני המחפש עשרות ומאות ספרים וקבצים הדנים בשיחה או בהלכה זו.

בתחום ההיסטוריה, לדוגמה, יכולה התוצאה להימצא בספר סיפורים שנכתב בדורות קודמים, ב'יומן' נידח שפורסם בחוברת קטנה ונדפס בעותקים בודדים, בביטאון שהופץ לפני שנים רבות ובמקומות רבים אחרים. מדובר אכן במאגר אדיר של מידע, כשמהירות החיפוש היא של שניות בודדות בלבד! כמו כן קיימת אפשרות לחפש לפי נושא ועוד אפשרויות חיפוש רבות.

אכן, מדובר במאגר עצום, שימושי ביותר לכל אחד ואחד, תלמיד חכם כמו יהודי פשוט, החפץ לגעת ולמשש מקרוב אחר אוצרות הרוח הכבירים של עמנו, כשכל אחד בתחומו יכול למצוא בו את מבוקשו, רבנים, מורים, או סתם אוהבי תורה וספרות יהודית.

מבצע הכניסה למאגר המקוון, הוא ללא תשלום וללא שום התחייבות.

קישורים:
לכניסה לאוצר החכמה למאגר המקוון לחצו כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד