י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

סוני משיקה סמארטפון המזהה אצבע ממרחק

בלי ידיים: Xperia Sola, הסמארטפון החדש של סוני, כולל מסך מגע ייחודי המזהה את האצבע גם כאשר היא מרחפת מעליו • לדברי החברה, הדבר יאפשר אינטראקציות חדשות ומגוונות

  • כ' אדר התשע"ב
מגע ללא מגע. Xperia Sola של סוני  צלם: Sony Mobile
מגע ללא מגע. Xperia Sola של סוני צלם: Sony Mobile

סוני מובייל (לשעבר סוני-אריקסון) הכריזה לפני הצהריים על סמארטפון חדש בסדרת האקספריה שלה, המצויד בתכונה ייחודית שטרם נראתה בשוק: מסך מגע המסוגל לזהות את האצבע ממרחק של עד 2 ס"מ.

Xperia Sola, המצטרף לסדרת מכשירי האנדרואיד של החברה, הוא סמארטפון המיועד לשוק הביניים, וכולל מעבד כפול-ליבה במהירות 1GHz של חברת-הבת לייצור שבבים של אריקסון, מסך בגודל 3.7 אינצ' ורזולוציה של 480x854 פיקסלים, נפח אחסון פנימי של 8GB, מצלמה אחורית בעלת חיישן 5 מגה-פיקסל ויכולת צילום וידאו באיכות HD וקישוריות מכל הסוגים הנפוצים, כולל NFC (תקשורת טווח אפס).

ייחודו של המכשיר החדש הוא בטכנולוגיית מסך המגע שלו: המסך הקפסיטיבי מצויד ביכולת חישה מוגברת המאפשרת לו לזהות את אצבעו של המשתמש עוד לפני שהיא נוגעת במסך. לדברי החברה, הטכנולוגיה, הרשומה תחת שם המותג floating touch ("מגע צף"), מזהה את האצבע ממרחק של עד 20 מ"מ, ומאפשרת מגוון שימושים חדשים העושים שימוש ביכולת לבצע פעולות שונות במגע ממשי ובמגע צף. בנוסף, פיתוח יישומים המנצלים את היכולת הזו קל למדי, ודומה באופיו לפיתוח יישומים הנשלטים ע"י עכבר ומגיבים למעבר הסמן עוד לפני לחיצה.

המכשיר, שעוביו 9.9 מ"מ ומשקלו 107 גרם, צפוי לצאת לשוק במהלך הרבעון השני, בצבעים שחור, לבן ואדום. הוא יריץ את מערכת ההפעלה אנדרואיד 2.3, ובקיץ יעודכן לגרסה 4.0, המכילה אפשרויות חדשות לשימוש במחוות "מגע צף". כרגע לא ידוע אם ומתי יגיע המכשיר לישראל.
סוני סמארטפון אצבע סלולר מגע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד