י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הדרת גברים • 'אגד' לא תפרסם גם תמונות גברים באוטובוסים

עתירה לבג"ץ נגד 'הדרת הנשים' חשפה: הסכם בין 'אגד' לחברת הפרסום - לא לפרסם גם גברים • השמאל זועם • החרדים מרוצים • אגד: "הייעוד שלנו אינו פרסום"

צילום ארכיון: יעקב נחומי
צילום ארכיון: יעקב נחומי



ירושלים סוערת: מתברר כי 'אגד' סיכמה עם חברת 'כנען' המפרסמת אצלה, כי לא יופיעו כלל דמויות של בני אדם בפרסומות.

נגד חברת 'כנען' נטען כי סירבה לפרסם באוטובוסים של 'אגד' תמונות של נשים, מחשש ששלטי הפרסום יושחתו על-ידי חרדים.

ב'כנען' ענו לבג"ץ - בין השאר - כי קיימת מדיניות כזו שנכנסה לתוקפה בחודש האחרון, לפיה לא יופיעו כלל תמונות של אנשים במודעות הפרסום.

אתר 'וואלה' שחשף את הסיפור, מצטט את דובר 'אגד', רון רטנר, כי לנוכח החלטת בג"ץ שלא לאפשר אפליית נשים בפרסום חוצות על גבי אוטובוסים, החליטו היועצים המשפטיים של אגד ושל חברת הפרסום 'כנען', כי בעיר ירושלים הפרסום יהיה רק בעורף האוטובוסים ולא יהיה פרסום צד. כמו כן, נמסר כי הוחלט שלא יהיו תמונות של אנשים במסגרת הפרסומות.

"ירושלים היא עיר מעורבת שחיים בה בין השאר עשרות אלפי חרדים, שלצערי מקצתם קיצוניים ביותר, והם עשו שפטים באוטובוסים של אגד, רגמו אותם באבנים והשחיתו פרסומות, ואף המשטרה אסרה על נסיעה במאה שערים. בתור חברה שייעודה הוא הסעת המונים ולא פרסומות, גיבשנו הסכם פשרה עם חברת הפרסום עד תום החוזה עמה בסוף 2013, שעומד בהחלטת בג"ץ", נמסר.

השמאל מתעורר

אנשי השמאל הירושלמי כבר פתחו במחאה על ההחלטה.

מירב כהן, חברת מועצת העיר מטעם תנועת "התעוררות" אמרה כי, "התנועה קוראת להנהלת אגד להתעשת ולשקול את החלטתה בשנית, ואם לא תחזור מההחלטה, בכוונתנו לפנות בין היתר לשר התחבורה".

חברת מועצת העיר מטעם סיעת "ירושלמים", רחל עזריה, אמרה כי, "מה עוד יעשו כדי למנוע מנשים להיות במרחב הציבורי? נדמה שבקצב הזה, הצעד הבא יהיה ביטול האוטובוסים בירושלים. אנחנו נמשיך להיאבק שנשים יהיו במרחב הציבורי, על אף ההתחכמויות וההתחמקויות של חברת כנען", ציינה.

גם ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) תקף ואמר כי "מדובר בעוד החלטה הזויה של אגד, הנכנעת פעם אחר פעם ללחץ הקיצוניים החרדים בירושלים. אחרי שנכנעה לקווי ההשפלה, הסכימה לזרוק את הנשים לירכתי האוטובוס והעלימה את הנשים משלטי הפרסום, עכשיו כל בני האדם פסולים למראה. שוב הוכח כי כניעה אחת מזמינה גם את זו שאחריה. עצימת העיניים של משרד התחבורה היא שמאפשרת את הביזיון".

סגן ראש העיר יוסי דייטש, לעומת זאת אומר כי "אגד החליטו להיות חכמים, ולא להיכנס לבעיה מיותרת. מה אנחנו נמצאים במדינה שמחייבים לפרסם תמונות? עד להיכן אנו מידרדרים? עכשיו דורשים שיהיו תמונות של נשים? מי חייב לפרסם גם דמויות כדי שלא יגידו שזה אפליה? יש גבול, אל תבלבלו לנו את הראש. תנו לנו לחיות בשקט".

גם אשר משאלי, חבר מועצת העיר מטעם סיעת ש"ס, הגיב והסביר כי "ירושלים היא עיר מורכבת ומקודשת לשלוש הדתות. את המורכבות של יחסי דתיים-חילוניים ניתן לפתור בדרכי נועם, כאשר כל צד יבין את החיובי והשלילי בצד השני. לגבי הפרסום באגד, חושבני שיש הרבה דרכים יצירתיות לפרסום ושיווק גם ללא דמויות נשים וגברים".
הדרה אנשים פרסומות אגד אוטובוסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד