י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

עולם הפוך • ווברמן זוכה לתמיכה - המתלוננת נרדפת

צדק נוסח סאטמר • נחמיה ווברמן שהורשע במעשים פליליים זוכה לתמיכה רחבה • ביטאון סאטמר קורא לגייס למענו כספים למימון ערעור • המתלוננת ומשפחתה נרדפות

נחמיה ווברמן. צילום: ארכיון
נחמיה ווברמן. צילום: ארכיון



מאז הרשעתו של נחמיה ווברמן, חסיד סאטמר, ב-59 אישומים בגין מעשים מגונים, מנסים אנשי החסידות לסייע לו ולגייס למענו כספים, להוכחת חפותו.

בעיתון 'דער איד' של סאטמר התפרסמה בסוף השבוע מודעה כפולת עמודים הקוראת להירתם למען ווברמן. הציבור נקרא להשתתף במסע גיוס הכספים שיסתכם במיליון דולר, כדי שניתן יהיה להגיש ערעור נגד ההחלטה שהרשיעה את ווברמן.

גורמים בחסידות אמרו, כי מטרתם היא לרתום למענו את עורך הדין אלן דרשוביץ, החתום על כמה הצלחות משפטיות מסחררות בארצות-הברית.

"הקהילה כולה יושבת על ספסל הנאשמים", נכתב במודעה. "בתקופה הקרובה נגייס סכום של מיליון דולר כדי להציל את נחמיה שהפך להיות השעיר לעזאזל".

עוד בנושא:
האימא בפרשת ווברמן: הציקו לה בכל דבר
התובע בפרשת ווברמן: הגיעו מקרים נוספים
נחמיה ווברמן מסאטמר הורשע - ונשלח מיד לכלא

אך, בעוד ובעיתון 'דער איד' פורסמו מודעות הקוראות לגיוס כספים לטובת ווברמן, בעיתון המתחרה 'דער בלאט', הוחלט שלא לסקר את הפרשה. הוחלט גם שלא לפרסם מודעות הקשורות בפרשה המביכה, גם אם אינן רומזות לאישומים.

לטענת עורכי העיתון, נושאים מסוג זה אינם ראויים להתייחסות בעיתון חרדי.

סבלה של המתלוננת

אולם, לעומת התמיכה לה זוכה ווברמן בקהילה, המתלוננת דווקא סובלת ממסכת של רדיפות. גם משפחתה של המתלוננת סובלת מרדיפה, ומסע החרמה מתנהל נגד עסקיה של האם, התומכת בבת.

לאם עסק למוצרי קוסמטיקה. כפי שדווח בתקשורת המקומית בניו-יורק, מיד לאחר הרשעתו של ווברמן הופצה הודעת טקסט בקרב חלק מחברי קהילת סאטמר - בה נכתבו הדברים הבאים:

"בבקשה שלחו הודעה זו ל-10 אנשים, אם את הולכת לעסק של (אם המתלוננת), כדי לטפל בפנים שלך את שותפה בהריגה של העם היהודי ושל חמשה ילדים שנמצאים בבית ויצטרכו לחיות ללא אביהם". ההודעה מתייחסת לילדיו של ווברמן, שיאלצו לחיות לבדם, אם ייכנס לשנים ארוכות לכלא.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בסוף השבוע האחרון התבטא אבי המתלוננת, כי אין לו חלק בתלונות נגד ווברמן, וכי ניסה לעשות כל שלאל ידו כדי למנוע את הגעת הפרשה לכותלי בית המשפט, אך הניסיון לא עלה בידו.

האב סיפר, כי בימים האחרונים הגיע אליו שליח מטעמו של ווברמן, שמסר כי אין לו כל קפידא נגדו.
נחמיה ווברמן סאטמר התעללות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד