י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ברוך דיין האמת: האדמו"ר מסוקולוב-קוצק זצ"ל

הלך לעולמו האדמו"ר מסוקולוב קוצק זצ"ל, בן 92 • בפנים: תולדות חייו - מישיבת חכמי לובלין ועד רחוב בן עזאי בבני ברק

האדמו"ר מסוקולוב קוצק זצ"ל. צילום: יהודה פרקוביץ
האדמו"ר מסוקולוב קוצק זצ"ל. צילום: יהודה פרקוביץ



ברוך דיין האמת: בבית החולים 'מעיני הישועה' בבניברק נפטר היום (א) בשיבה טובה האדמו"ר מסוקולוב-קוצק - הרה"צ רבי מנדל מאיר מורגנשטרן זצ"ל, כשהוא בן 92 בפטירתו.

האדמו"ר רבי מנדל מאיר מורגנשטרן זצ"ל נולד בפולין בתרפ"א, היה צאצא ישיר, בן אחר בן לשרף מקוצק. הוא היה בנו של רבי משה דוד זצ"ל, בנו של הרה"ק רבי יצחק זעליג מסוקולוב, בנו של רבי חיים ישראל מפילוב, בן הרה"ק רבי דוד מקאצק בנו של 'השרף'.

האדמו"ר מסוקלוב-קוצק היה תלמיד ישיבת חכמי לובלין. בעודו לומד בלובלין, בשנת תרצ"ח נפטר אביו הגדול רבי משה דוד זצ"ל למגינת ליבו של הסבא האדמו"ר מסוקולוב זצוק"ל.

בערב מלחמת העולם השניה, אלול תרצ"ט, בדרך מישיבת חכמי לובלין, עצר באוטווצק, שם שהה הסבא האדמו"ר מסוקולוב זצ"ל שקירב את נכדו היתום עד לאחת. "כמה טוב שבאת" אמר אז האדמו"ר לנכדו, "מי יודע מה יהיה ביו"ט, אם נוכל להיות יחדיו".

באותם ימים, ליווה הנכד את סבו הגדול ברחובות אוטווצק ואז אמר הסבא: "כל ימי כתבתי חידושי תורה בשקידה, מה יהיה איתם עכשיו?". בשרו של הנכד נעשה חידודין, ולפתע פונה אליו הסבא ואומר לו ברורות: "עננים שחורים קרבים ובאים. בני, קום וברח לך לפני שיבואו הימים הרעים". הרבי מסיים לדבר, ומעיניו זלגו דמעות רותחות, כך הוא נפרד מהנכד לעולמים.

האדמו"ר מסוקולוב התגלגל בימי המלחמה לגולת יפן ושנחאי והתחזק באמונת אומן. כל העת נצר את בקשת זקינו האדמו"ר והמשיך בגינוני האדמו"רות בדרך אבותיו הקדושים.

בהגיעו לארץ, נכנס לקבל שלום אצל רבו האדמו"ר בעל האמרי אמת זצ"ל מגור, שעל אף חולשתו התאמץ לקום ממקומו מעט לכבודו של הנכד לבית קאצק סוקולוב. היה בכך משום חידוש גדול, שהאמרי אמת יקום לכבודו של אברך צעיר.

נישא לרעייתו הרבנית תליט"א, בתו של החסיד רבי משה לודמיר זצ"ל שהקים את פרדסי לודמיר, בהם עסק האדמו"ר מסוקולב שנים רבות לפרנסתו. לפני כ15 שנה עקר מתל אביב לבני ברק והקים את בית מדרשו ברחוב בן עזאי בעיר.

עשה רבות למען אבותיו והוציא וההדיר את ספרי 'השרף מקוצק'.

הותיר אחריו את בניו ר' דוד ור' יצחק זליג וחמש בנות: הנשואות לחתניו: הרב שמואל גרנטשטיין, הרב אברהם מרדכי אלתר, הרב טוביה קורן, הרב שלום שיינר, והסופר הרב יהושע זילברברג.

הלוויתו תצא בשעה 19:00 בערב מבית מדרשו ברחוב בן עזאי 6 בבני-ברק לבית העלמין בקרית שאול שם יטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים
חסידים לוויה סוקולוב קוצק בן עזאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד