ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

אדוני ראש העיר, אלי פרידמן קורא לך!

בעקבות הפרסומים על התנגדות סיעת 'טוב' בבית שמש לבניה חרדית בעיר, כותב אלי פרידמן מכתב כנה לראש עיריית בית שמש משה אבוטבול. "אנחנו רוצים בניה חרדית, אבל לכולם" • בלעדי

אדוני ראש העיר, אלי פרידמן קורא לך!
ירוחם אסטרייכר

בעקבות הפרסומים על התנגדות סיעת 'טוב' בבית שמש לבניה חרדית בעיר, החליט אלי פרידמן נציג סיעת טוב בעיר, להסיר את הכפפות. במכתב נרגש אותו כתב לראש העיר, הוא מבקש: אנחנו רוצים שתבנו, אבל תנו לכל הציבור החרדי.

המכתב טרם נשלח לראש העיר, אך התגלגל לידי מערכת 'בחדרי חרדים'. מחמת חשיבותו הוא מובא כאן במלואו:


לכבוד ראש העיר הרב משה אבוטובול הי"ו

הנדון: רמת בית שמש ג'.

אנו פונים אליך בקריאה של הרגע האחרון למען קידום המטרה של איכלוס העיר בציבור שומרי תורה ומצוות החרדים לדבר ה'.

כידוע סיעת טוב תומכת וגם פועלת למען המשך איכלוסה של בית שמש וחיזוקה באוכלוסיה חרדית, ומאמינה כי יש צורך דחוף במתן פתרון לזוגות צעירים חרדיים במהירות האפשרית.

דא עקא שישנם גורמים קיצוניים בבית שמש העלולים, כפי שאכן נעשה הדבר במקומות אחרים, להצר רגלי חלקים נכבדים מקרב הציבור החרדי ולהקים וועדות סינון ואכלוס שיקשו על אכלוס השכונה בבעלי בתים, ספרדים, בעלי תשובה, אברכים עובדים וכד' , אפילו מאלו המתגוררים ברמה א' ויהיו מעוניינים לעבור לגור ברמה ג'.

כפי שמלמדות תוצאות הבחירות המוניציפאליות, ציבור תומכי טוב מהווה אחוז משמעותי מקרב הציבור החרדי ברמה א', וידוע כי אחוז זה הולך וגדל, למרות זאת מוצאים אנו את עצמנו לא אחת מול אפליה חמורה ביחס לסוגיית הקצאות משאבים ושטחי הציבור לצרכיו ,כגון: בתי כנסיות ומדרשות ומוסדות חינוך

עד היום הזה נאלץ ציבור תומכי טוב, להילחם על זכויותיו כדי שיקבל את שברור מאליו ביחס לחוגים אחרים גם אם הם זעירים וקטנים יותר. לצערנו עד היום הזה כלל לא נענו בקשתנו וזכינו להתעלמות ולאי מתן יחס נאות.

לפיכך, לאחר התייעצות עם רבנים בבית שמש ומחוצה לה, עמדתנו ביחס לסוגית אכלוס רמת בית שמש ג' היא כדלהלן:

סיעת טוב תומכת באופן חד משמעי, באכלוס השכונה על ידי הציבור החרדי ורואה חשיבות עליונה בזירוז הליכי האישור והבניה על מנת להעניק פתרון מהיר לזוגות הצעירים.

כדי לקדם מטרה חשובה זו:

א. סיעת טוב דורשת ערובות לכך, שאכלוס השכונה ייעשה ללא וועדות סינון וקבלה הפסולות מעצם טבען וזאת כדי לוודא שכל זוג צעיר מהמגזר החרדי יתאפשר לו לגור ברמה ג'

ב. סיעת טוב דורשת ערובות לכך, שהקצאת שטחי הציבור ברמה ג' תהיה הוגנת ותתחשב בציבור בעלי הבתים ואברכים שהינם גם עובדים לפרנסתם. וכי הערובות יבטיחו הקצאת שטחי ציבור לשם הקמת קהילות, מוסדות תורה וחינוך בהתאם לצרכי הציבור הנ"ל.

ג. סיעת טוב דורשת פיתרון לכל אותם קהילות המחכות זה זמן רב לקבלת הקצאה ובהם בתי הכנסת: חב"ד, ישועות דוד, כלל ישראל, אוהב ישראל, בית אברהם, ביאלא (פינגרר), שבטי ישורן וכו'. וכמו כן מציאת פיתרון למוסדות: דרכי נועם, תורת שלום, מגן אבות. די היה לנו בהבטחות אנו רוצים לראות מעשים.

סיעת טוב, דורשת, כי ייעשה מאמץ מזורז להגיע להסדר משביע רצון עם כל הצדדים, בהידברות ובמהירות וזאת למען רווחת כל הציבור החרדי, הממתין לכך בכיליון עיניים.

הפתרון מונח בידך וביכולתך לאחד את כל נציגי העיריה לפעולה אחידה ומשותפת בנושא זה.

אנו מצפים להתייחסותך החיובית והרצינית בעז"ה.

בברכה

אלי פרידמן - טוב לבית שמש

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד