י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

יוזמה: רב ספרדי - תחילה

קבוצת עסקנים מבקשת לדחות את מלחמות היהודים בין חרדים לד"ל בירושלים • מציעים: לדחות בחירת רב ראשי אשכנזי • מארגני כנס הדתיים: מדובר ב'תרגיל' נעמיד מתמודד מטעמנו לרב ספרדי

יוזמה: רב ספרדי - תחילה

קבוצת עסקנים החוצה עדות וחוגים, מהצבור החרדי והדתי בירושלים, מנסה להוביל יוזמה לבחירת רב ראשי ספרדי תחילה לעיר כדי למנוע, בשלב הזה, עימותים בין הציבור החרדי לציבור הדתי לאומי. הרעיון תפס תאוצה אחרי כינוס הציונות הדתית שנערך השבוע שבמהלכו העלו המתכנסים דרישה אולטימטיבית לראש העיר, לקיים את הבטחתו שרב העיר האשכנזי הבא יבוא מקרב חובשי הכיפות הסרוגות.

בעקבות הכינוס אמר הרב שלמה רוזנשטיין חבר הנהלת העיר מטעם יהדות התורה, כי הציונות הדתית מבזה את מוסד הרבנות בירושלים שעל כסאה ישבו גדולי עולם. "לא יעלה על הדעת שיהפכו את הרבנות לכדור פוליטי"– אמר רוזנשטיין והוסיף: "רב העיר צריך להבחר רק על פי גדלותו בתורה ובהלכה ולא על פי צבע הכיפה שלו".

בעקבות ההתנצחויות שנראה כי רק ילכו ויחריפו וכדי לא לגרור את העיר לעימותים פנימיים מיותרים, נבדקת עתה האפשרות לקיים בשלב הראשון בחירות לרב ספרדי בלבד, תפקיד שסביבו יש הסכמה רחבה יותר. גם רוזנשטיין מסכים שאין צורך להזדרז ולקיים בחירות לרב אשכנזי שכן במועצה הדתית בירושלים מכהן הגר"א שלזנינגר כרב פוסק והוא מקובל על דעתם של גדולי ישראל ובהם הגרי"ש אלישיב והגר"ע יוסף.

לעומת זאת מאז פטירתו של הרב הראשי הספרדי הגר"ש משאש זצ"ל אין במועצה הדתית רב שיפסוק לצבור הספרדי הגדול בעיר, בענייני הלכה וכשרות ובחירת של רב ראשי ספרדי דחופה ביותר.

בינתיים נתקלת היוזמה בבעיות חוקיות, שכן לא ניתן להבטיח שאם יבחר רב ספרדי תחילה, ניתן יהיה לבחור בשלב מאוחר יותר רב אשכנזי. גם ראשי הציונות הדתית המאורגנת בעיר, שעמדו מאחורי הכינוס שהערך השבוע, , דוחים את ההצעה, ואומרים כי אינה אלא 'תרגיל'. הם מאיימים אם לא יבחר רב ראשי אשכנזי מטעמם יחד עם הרב הראשי ספרדי, לא יהיו מחוייבים לתמוך במועמד ש"ס לרב ספרדי, והם יציגו מולו מועמד משלהם.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד