י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ישראל תחת מתקפה: יירוטים מעל נתב"ג ותל אביב • צה"ל תקף 160 מטרות

אזעקה באזור המרכז: תל אביב, כפר חבד, ראשון לציון ונס ציונה • מתחילת המבצע: 434 תקיפות, 40 יירוטים ו-225 שיגורים • נפילה באזור חדרה: הטווח הרקטי גדל ל-110 ק"מ; קצין בכיר: "לא יותר מעשרות רקטות מסוג זה" • פגיעה בבית באזור בית שמש ובגבעת זאב • גיוס של 40 אלף חיילי מילואים • צה"ל תקף את ביתו של מפקד הג'יהאד וחיסל אותו עם משפחתו וידאו גלריות סיקור מתעדכן

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

 

 

ואלו הנחיות פיקוד העורף ברחבי הארץ
במועצה אזורית שדות נגב יתקיימו הקייטנות כסדרן בישובי עוטף עזה. בישובים שלא בעוטף עזה לא יתקיימו קייטנות ולא יפעלו מעונות היום.

שער הנגב: מערכות החינוך יפעלו במבנים בהם יש זמינות למרחב מוגן בטווח 15 שניות. ביישובים העורפיים הפעילות החינוכית תתבצע במקלטים.

בהוד השרון לאחר הערכת מצב שהתקיימה הבוקר עם ראש העיר ופיקוד העורף, קייטנות, ביס של החופש יפעלו כסדרם. מקלטים ציבוריים פתוחים, מרכז הפעלה פתוח.

בקרית מלאכי אין קייטנות או בתי ספר של החופש הגדול. כנ״ל גם משפחתונים ומעונות. בחוף אשקלון אין קייטנות או ביה״ס של קיץ.

ירושלים והסביבה: על פי הנחיות עיריית ירושלים ופיקוד העורף הוחלט כי הבוקר (ד') : בירושלים הקייטנות ובתי הספר של החופש הגדול הפועלים באתרים ובמבנים בהם קיים מרחב מוגן בטווח הגעה של עד דקה וחצי תתקיים פעילות. עם קליטת התלמידים בבוקר הונחו המוסדות לקיים רענון ותרגול של כניסה למרחב מוגן.

אשדוד: כמו אתמול ובהתאם להנחיות פקע״ר - אין לימודים, קייטנות ומשפחתונים. בוטלו אירועי הקיץ. אין היום שוק פתוח. אסורה התקהלות מעל 300 איש. יש להזהיר את הציבור מהגעה לזירת אירוע ומצפייה או צילום של כיפת ברזל בעת יירוט טילים. זה מסכן חיים.

ביתר עילית: תושבים יקרים הבוקר יום רביעי, יום השני למבצע "צוק איתן". הלימודים בביתר עילית יתקיימו כרגיל. יש לשמור על שגרת חירום ולפעול בהתאם להנחיות פיקוד העורף.

רעננה בהתאם להנחיות פיקוד העורף, לימודים / פעילויות חינוכיות לצד מרחב מוגן במסגרת היכולת להגיע אליו תוך דקה וחצי. טיולי מוס״ח בהתאם להנחיות משרד החינוך (הלשכה לתיאום טיולים).

מקלטים ציבוריים פתוחים. מרכז הפעלה פעיל בצורה מצומצמת. שאר הנושאים כבשגרה.

גן יבנה - בהתאם להנחיות פקער אין קיטנות או בתי"ס של הקיץ. מהבוקר מופעלת שמרטפיה לילדי עובדים חיוניים בשע"ח.

שרון: בית הספר למוסיקה רימון מודיע כי ׳היום הפתוח׳ שמתוכנן להתקיים היום אחה״צ-ייערך כמתוכנן היום, החל משעה 17:00.

נמל התעופה בן גוריון פועל כבשגרה על פי לוח הטיסות. רשות שדות התעופה ממליצים לציבור הנוסעים להתעדכן בחברות התעופה על מועד טיסתם. היום ה 9/7 ( 00:00 ועד חצות הלילה) צפויים 327 תנועות מטוסים 164 נחיתות ו 163 המראות . שדות התעופה הפנים ארציים פועלים כרגיל הטיסות לאילת ומאילת מתקיימות כבשגרה.

שגרירות ארה"ב בתל אביב פרסמה הודעה שבה קראה למשפחות העובדים להישאר בבתים בעקבות הירי שבוצע לעבר העיר. בהודעה שפורסמה נכתב עוד כי השגרירות תפעל במתכונת מצומצמת ונאסר על השגריר לנסוע דרומית מתל אביב ללא אישור.

 

תדרוך באוגדת עזה

 

גם עיריית ירושלים נערכת
במהלך הלילה פתח צה"ל במבצע "צוק איתן" לפגיעה בחמאס ברצועת עזה. המבצע בא על רקע ירי רקטות נרחב לעבר יישובי הדרום. בשעות הלילה והבוקר תקף צה"ל כ-50 יעדי טרור ברצועה, והוא מתכנן להחריף את הפעילות ככל שידרש.

מאמש ועד לשעה 20:00, בוצעו 270 תקיפות ברחבי רצועת עזה. מתוכם כ-5 סיכולים של פעילי חמא"ס בכירים, כ-10 מנהרות התקפיות, כ-3 מטרות של מערך ההגנה האווירית של חמא"ס, כ-18 אתרי ייצור ואחסון אמל"ח ו-98 משגרים מוטמנים. מתחילת המבצע היו כ-29 יירוטים וזוהו כ-116 נפילות.

בתום ישיבה בטחונית בקריה שנערכה בהשתתפות ראש הממשלה, שר הביטחון ודרגים בטחוניים החליט נתניהו להרחיב את מבצע "צוק איתן", כאשר גם האופציה של פשיטה קרקעית לתוך רצועת עזה קיימת על השולחן. בעקבות כך אושר גיוס מילואים מורחב של 40 אלף חיילים נוספים.

גם עיריית ירושלים נערכת לירי טילים והחליטה לפתוח במהלך השעות הקרובות את המקלטים הציבוריים ברחבי העיר, רשימת המקלטים מפורסמת באתר העירייה.

העירייה ממליצה לתושבים לפתוח גם את המקלטים הפרטיים. העירייה מזכירה כי במקרה של אזעקה או קול נפץ יש להיכנס למרחב המוגן הקרוב ביותר (ממ"ד, ממ"ק, מקלט, או חדר פנימי מוגן) בתוך דקה וחצי ולסגור דלתות וחלונות ולשהות בו במשך 10 דקות.

"בכל מקרה יש להמשיך ולהישמע להוראות פיקוד העורף. בשלב זה כל הפעילויות העירוניות נמשכות כרגיל".

בשל התרחבות המבצע ובעקבות ההתראות לנפילות באזור אשקלון, הוחלט הערב בשב״ס על פינוי כ 200 אסירים ועצורים פליליים השוהים בכלא שקמה לבתי סוהר אחרים. הפינוי כולל רק את האגפים הנמצאים בקומה העליונה של בית הסוהר (ולא את כל האגפים) מאחר ומדובר במבנה ישן ואינם ממוגנים די הצורך. האסירים יועברו בליווי כוחות נחשון לבתי סוהר אחרים שכרגע מטעמי ביטחון לא ניתן למנותם. פרטים בהמשך במידת הצורך.

 























 

תמונות משדרות - מבט לרצועה ושריפה מנפילה. צילום: סוכנות תצפית








 

פטריות העשן מעל עזה. צילום: אליענה סטהיל - סוכנות תצפית
















טרור ישראל חמאס מבצע צוק איתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד