י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

בכמה נמכרו הסודות העסקיים של משפחת נתניהו?

בית המכירות הפומביות בבעלות החרדית - "ווינרס" העמיד למכירה ארכיון מסמכים של משפחות נתניהו-מרגולין אך כעבור מספר ימים הסיר את הפריט מהמכירה - לאחר שבן משפחה הגיע למשרדי החברה, לטענתו לבקשת רוה"מ, ורכש את הפריטים, בין היתר במטרה למנוע את פרסומם

צופן סוד. ראש הממשלה נתניהו, פלאש90
צופן סוד. ראש הממשלה נתניהו, פלאש90

כספית חושף ב"מעריב סופהשבוע" כי ארכיון היסטורי אישי הכולל אלפי מסמכים, תעודות ומכתבים אישיים של משפחות מיליקובסקי-נתניהו ומרגולין הוצע למכירה על ידי בית המכירות הפומביות "ווינרס" תמורת מחיר התחלתי של 1800$ ובין היתר הכיל על-פי הקטלוג "סודות משפחה עסקיים". באופן חריג כעבור מספר ימים הוא הוסר מהמכירה.

בקטלוג, שהופיע לקראת המכירה, צוין כי הארכיון מכיל מגוון נושאים היסטוריים ייחודיים ורבי ערך, ביניהם: מסמכים ותעודות של הרב נתן מיליקובסקי (תרל"ט – תרצ"ה 1879 – 1935), סבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בוגר ישיבת וולוזי'ן, ציוני נלהב, הנודע כאחד הנואמים הציוניים הטובים ביותר שמילא אולמות ברחבי אירופה וארה"ב כמו כן את תעודת הנתינות של נתן נתניהו-מיליקובסקי הנושאת חותמות של המנדט הבריטי משנת 1926.





בתעודה, משלוח ידו מוגדר כ"רב וסופר" ונמנים שם ילדיו בהם הבכור בן-ציון אביו של בנימין נתניהו ובאופן מוזר במקום תמונתו, מופיעה תמונת אשה. באוסף מצויות עשרות תמונות מקוריות –תמונות פורטרט וסטודיו גדולים של בן-ציון נתניהו, עזר וייצמן, ותמונות ותעודות של אירועים וקשרים דיפלומטיים ומשפחתיים של משפחת מיליקובסקי ונתניהו בארה"ב ובארץ.

חלק נכבד מהאוסף הוא ארכיון אישי של בועז מרגולין (שנישא למשפחת מיליקובסקי-נתניהו), משנות ה 20 ועד שנות ה 60, שמשפחתו הציונית היתה מראשוני היישוב היהודי בעזה וברחובות בראשית המאה. מרגולין היה עסקן גדול, קבלן ומנהל עסקי ייצוא.

>



בארכיון הופיעו מאות מכתבים אישיים במספר שפות (עברית, אידיש, גרמנית, צ'כית), סטנסלים ואגרות המתעדים התכתבות בין רבים מבני המשפחה (מהצד שלו וממשפחת נתניהו) מפלסטינה, אירופה וארה"ב, מאות מכתבים אישיים שהתקבלו מאהובתו, מסמכים וקטעי עיתונות הקשורים להתיישבותה של משפחת מרגולין בעזה.

כאמור הפריט הוצא מהמכירה כעבור מספר ימים לאחר שבן משפחה רכש את הארכיון בכ-3000$ זאת על אף שהערכת "ווינרס" עמדה על סכום שבין 4000$ ל-6000$. לטענת בן המשפחה, רוה"מ נתניהו פנה אליו והסביר לו ש"אסור שהארכיון יסתובב בחוץ". יתכן מאוד שהעובדה שהטרידה את נתניהו היתה ההבטחה של בית המכירות כי הארכיון כולל מסמכים המכילים "סודות משפחה עסקיים".





פריטים השייכים לפוליטיקאים מעוררים עניין רב בקרב אספנים והביקוש אליהם גבוה. מכתב ברכה ששיגר דוד בן-גוריון למשה דיין לרגל הולדת נכדתו נמכר בעבר ב-1,046$ ואילו אוסף מסמכים של סופרים ופוליטיקאים בהם בהם שמעון פרס, בנימין נתניהו, מנחם בגין, משה שרת, משה דיין ואחרים נמכר בסכום של כ-3,600$.

דרכונו האישי של בן גוריון נמכר במכירה פומבית בעבר ב-34,000$ וגלויה ששיגר משה דיין לנכדתו עת כיהן כשר הבטחון מקמפ דיויד נמכרה ב-2,300$.



ראש הממשלה נתניהו משפחת נתניהו ייחוס נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד