י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

צביקה צוקר חתן הרב ברלנד ניצל מתקיפה: הפרטים המלאים על חלקו בפרשה

חתן הרב ברלנד, בו רואים חסידי הרב כמי שעומד בראש המערכה נגדו, ניצל כשעשרות צעירים נכנסו לבית המדרש של 'תולדות אהרן' במטרה לתוקפו

צבי צוקר. צילומסך
צבי צוקר. צילומסך

בעקבות ההקלטה בערוץ 2? עשרות ניסו לתקוף לפני שעה קלה את צביקה צוקר, חתנו של הרב אליעזר ברלנד, בתוך בית הכנסת תולדות אהרן בשכונת מאה שערים בירושלים. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

צוקר, על אף קרבתו המשפחתית נחשב בשנים האחרונות לאחד ממתנגדיו החריפים של הרב, ועל פי הדיווחים הוא זה שעומת עם הרב בתחילת השבוע בחדרי החקירות.

בקרב נאמני הרב ברלנד מקהילת 'שובו בנים', מפנים חיצי האשמה ברורים למספר אנשים אשר לדעתם מנהלים קמפיין נגד הרב. חלק מהגורמים הצטרפו רק בשלב הנוכחי למאבק, אולם חלקם, ובהם גם צביקה צוקר, הם אשר עומדים על פי הטענות מאחורי המהפכה בקהילה אשר החלה לפני ארבע שנים בהדלפת קלטת פנימית של שיחת בן הרב עם בנו - נכד הרב.

מהמהפכה, אשר הובילה לעצמאותו של הרב מחד ולבוקה ומבולקה מאידך, וסוקרה אז בהרחבה ב'בחדרי חרדים' התגלגלה הפרשה, עד לשלב המכריע הנוכחי עם הסגרת הרב, שוב התעוררו המתנגדים והלוחמים נגדו.

כבר אז נשמעו קולות המאשימים במהפכה את צוקר, אשר בעבר היה מקורב לרב. הוא עבר תקופה של הרחקה מהקהילה. הערב, עם הדלפת ההקלטה מלפני כמה שנים, הקלטה בה לכאורה עומת הרב ברלנד עם טענות קשות מאוד נגדו על מעשים חמורים, נראה שזעמם גבר, ועשרות צעירים התארגנו לתקיפתו.

סמוך לשעה 22:00 הערב, פרצו הצעירים לתוככי בית הכנסת החדש של 'תולדות אהרן' אשר ממוקם סמוך מאוד לריכוז מגוריהם של אנשי קהילת 'שובו בנים' בחומה השלישית, שבטי ישראל ושכונת מוסררה. צוקר, אשר יושב בתדירות רבה בבית הכנסת, על פי עדויות, ישב ולמד. כשהצעירים פרצו פנימה בחיפושיהם אחריו, הוא נמלט על נפשו. המשטרה הגיעה למקום בתוך דקות אחדות ועורכת סריקות באזור. לא נעצרו חשודים.

הערב פורסמה לראשונה קלטת שדלפה, על ידי כתב הפלילים של ערוץ 2 משה נוסבאום, בה נשמע הרב מודה בעבירות חמורות שביצע.

מוקדם יותר היום (ג) נערך דיון בבית משפט המחוזי בלוד, בו המשטרה ביקשה לערער על החלטת בית משפט השלום בראשון לציון, לפיה מנהיג קהילת 'שובו בנים' הרב אליעזר ברלנד ישתחרר היום למעצר בית. המשטרה ביקשה להאריך שוב את מעצרו של הרב במספר ימים, אך השופטת נעתרה חלקית לבקשה והאריכה את מעצרו של הרב עד למחר (ד') בשעה 14:00.
הרב אליעזר ברלנד צביקה צוקר תקיפה במאה שערים תולדות אהרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד